Gå til innhold

kjøper dere ullbodyer til den nyfødte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin 6 nov...noen sier jeg ikke trenger det..andre sier de ville hatt noen??er litt redd det skal bli litt for varmt og..for kler du på barna formye så de blir for varme. har jeg hørt det er større rissiko for krybbedød...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kjøper det. Ullbody kan også brukes om sommeren så det trenger ikke være sprengkulde for å bruke det. De er bra på å regulere kroppsvarme. Bare ikke ta så mange og tykke lag på babyen oppå ullbodyen så blir det passe varmt.

Skrevet

Har kjøpt 2 bodyer og en ullstilongs i str 56, så får vi se om jeg trenger det. Hvis jeg finner ut at de brukes mye, kan jeg kjøpe noen fler siden. Ull skal jo være så bra, men ikke alle små barn trives med det. Dumt å ha hele skapet fullt da, for det koster jo en del..

Skrevet

jeg har kjøpt to sett allerede..har en sønn på 4 som går i ullundertøy(trøye og stillongs) hele vinteren og det har han gjort siden han ble født! kjempefornøyd med det!! ull puster jo og som corneliuss skriver er ull veldig bra på å regulere kroppsvarmen.. anbefaler ulla på cubus! billig og bra+ at den ikke er så tykk! sønnen min har et sett fra troll også(litt tykkere type) som han bruker når det er sprengkulde.. anbefaler også å starte med ren ull- ikke sånn med bomull på innsiden..sønnen min har ihvertfall aldri klaget på at det klør med ren ull;)

Skrevet

Jeg var på nøstebarn og shoppet ullklær for 3000 kr, hehe... Et par stk av hvert plagg. Nyfødte mister så fort varme, at det bare er bra at de er varme nok. Heller varm enn kald tror jeg...

Skrevet

ja masse ull hær i huset! :o)

Skrevet

jepp, her handles det ull til den store gullmedalje.... :-) har en gutt fra før, og selv om han er ganske varm av seg, så trives han i ull sommer og vinter! Kan absolutt anbefales!!

Skrevet

oh jess!! ull er gull :) puster jo og dersom de blir svette så blir de ikke kalde når de tørker!

Skrevet

Satser på ull under ja, da kan man lettere bruke bomulls gensere og bukser over uten at det blir kaldt. Som flere sier, så reguleres varmen bedre med ull, i tillegg tar ull opp mye fuktighet uten at det blir kaldt så da er det ikke krise om det skulle oppstå en lekasje som ikke oppdages med en gang.

Skrevet

Som andre her sier: ull er gull!! :)

har kjøpt litt ull til den første tiden,både body og str.bukse. og kommer til å bruke ull hele vinteren og utover våren.

Ull isolerer mot kulde og varme, også når den er fuktig og sørger for jevn temperatur. Ull kan ta opp mye væske før den kjennes våt.. Bomull derimot blir kald og mister isolasjonevnen når den blir våt..

Skrevet

Har kjøpt ett sett i str 56. resten får vi ta etter hvert.

Skrevet

Jeg bruker konsekvent ull under. Det har jeg gjort fra dag en med sønnen min. Se for deg vinter og kulde og gulp. I bomull blir det kaldt på den lille, mens ull isolerer uansett.

Jeg har brukt ull nesten hele året faktisk. Ypperlig temp regulering i forhold til alt annet.

Skrevet

har kjøpt ull ja. spesiellt ullnattdrakter og bodyer..

Skrevet

Kjøp en body pluss ei bukse på h&m, de koster 79,- pr del. Ulla er supermyk, og har du ikke annet på enn dette når babyen ligger inne, med et teooe..kan jeg bare forstille meg at dette er deilig!

Men ikke overdriv med lag på lag med lag av ull og andre klær...kle de med måte!

Lykke til!

Skrevet

Har en gutt på snart 2 og han var veldig varm som baby.

Hadde en ullbody som ble brukt 1 gang, for det ble for varmt for han.

I tillegg slet han med atopisk eksem og da skal en ikke bruke ull.

Selv klarer jeg ikke ull rett på huden, men jeg var også atopisk som liten.

Ville ventet med å handle inn for mye før babyen er født, du skal jo ha noe å drive med etter fødselen også ;-)

Skrevet

Jeg har kjøpt en pysjamas, to bodyer og to par strømpebukser i ull. Ull er bedre for nyfødte enn bomull siden bomull lett blir for kaldt eller for varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...