Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Er det noen her inne som har opplevd,eller kjenner noen som har oppplevd dette? Jeg fikk for noen dager siden en telefon fra barnevernet,og måtte ned dit på møte. Dette fordi jeg HADDE en "veninne" som ofte røyker hasj alene, med datteren i hus, tar kokain, extacy og piller når hun er på fest. Hun fester ikke ofte, men hasjrøykingen er vel nesten daglig. I en bitter krangel, hvor det kom fram at hun har spredd falske rykter om meg for å redde seg selv, truer jeg henne med å varsle barnevernet om hennes misbruk. Noe jeg såklart ikke gjør alvor utav, da jeg tenker på hennes datter, som sikkert ikke har fått det så veldig bra uten mamman sin. Derimot, kommer hun meg i "forkjøpet" og ringer inn en anonym melding. Rapporten som ventet meg der nede var GRUSOM. Jeg var pillemisbruker, og mitt barn hadde en voldelig adferd, blandt annet. Alt var løgn fra ende til annen. Barnet mitt er en utrolig snill gutt, og jeg, jeg tar totalavstand fra narkotika. Har aldri brukt det. Og jeg er dessuten måteholden med alkohol. Nå har hun i tillegg, som det gale kvinnemennsket hun har vist seg å være, hengt meg ut i barnehage, nabolag og diverse. Jeg er av den konfliktsky og litt usikre typen, og føler jeg har mistet ansikt over alt. Det virket ikke engang som om barnehagen trodde på meg, selv om de aldri har opplevd noe annet enn en sunn og fin gutt, og en helt normal mamma. Barnevern-møtet gikk vel egentlig greit. De fikk en følelse av at det var en hevnaksjon, iallefall var det det de sa til meg. Likevell føler jeg at ryktet mitt er totalt ødelagt. De som kjenner meg vet bedre, og det gjør også både lege og helsestasjon. Men hva med alle som ikke kjenner meg. Som bare hører ryktene hun setter ut?Hun ser overhodet ikke ut som hun misbruker noe som helst,og er usedvanlig god til å lyve,manipulere,og snakke for seg. Jeg snakker også greit for meg, men er mer den litt "avslappede" typen. Jeg går ofte i joggebukse og liker det slik. Og er sikker på at forskjellene gjør at det er henne de tror på. Jeg har noen skriftlige greier som beviser at hun har kjøpt og tatt kokain.Kan jeg komme noen vei med dette?jeg har hørt at hun har sluttet å røyke nå: sikkert av frykt for at jeg skal si noe om henne. Synes egentlig det hele var ganske lite gjennomtenkt fra hennes side, men likevell føler jeg meg krenket og terrorisert. Hun lar meg ikke være. Hun har hatt barnevernet innblandet før,grunnet tidligere rusmisbruk,og ble fulgt opp de 2 første årene av datteren sitt liv. trenger litt synspunkter. Jeg er ikke ute etter hevn,men vil redde familien min, og renvaske meg selv. Har aldri gjort denne dama noe galt, og gutten min fortjener ikke dette. Hun er direkte OND.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Blir veldig takknemmelig hvis noen legger dette ut på skravle
Gjest ->>- Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Anmeld vedkommende til politiet for ærekrenkelser. Send en skriftlig og undertegnet bekymringsmelding til barnevernet der du skriver det du har skrevet her.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Jada hun har kommet meg i forkjøpet med det meste. Hun har anmeldt meg for trusler. Jeg gikk til anmeldelse for skremmende,hensynsløs adferd. Så vi er vel egentlig like langt... Men jeg kan ikke fatte og begripe at et menneske er istand til å gjøre noe slikt. Jeg har faktisk ikke gjort henne noe som helst, og nå går hun rundt og småflirer til meg og kommer med frekke kommentarer. Ja jeg nevnte vel kanskje ikke at vi er naboer også....hehe.. Er ikke livet godt Men ALLE råd mottas med takk. Også om hvor langt jeg kan komme med skriftlige bevis på at dama sniffer kokain, selv om det ganske sikkert ikke kan bevises ppå en test, siden hun ikke gjør det så veldig ofte.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Ok.Men jeg har allerede fortalt dem sannheten. Altså jeg fortalte at jeg vet hvem som har ringt inn,og hvorfor,og deretter alt jeg vet om henne og rusmisbruket.
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg sier som de to andre, annmeld dette til politiet for ærekrenkelser.
Gjest ->>- Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Ok. Da er det vel ikke så mye mer å gjøre. Du har presentert en versjon, hun har presentert en annen. Drit i hva "folk" angivelig tenker, dropp venninna og get on with it.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 2. oktober 2007 #9 Skrevet 2. oktober 2007 1. Barnevernet ser at dette ligner en hevnaksjon - du har de på din side. 2. Du har et skriftlig bevis på at hun har kjøpt og brukt kokain. 3. Datteren hennes har det sikkert bra hos mammaen sin, men kombinasjonen narkotikamisbruk og små barn er uheldig, etter min mening. 4. Du kommer til å "vinne" denne saken, og da blir ryktene dine automatisk "slettet". 5. For en grusom hevn hun har tatt, minner ikke om et spesielt stabilt menneske - faller ikke heldig for verken hun selv, datteren, deg eller andre mennesker rundt henne. Nå kjenner jeg ikke til verken deg eller henne, men på grunnlag av de fakta du viser til her, vil jeg anbefale deg å senke skuldrene, puste med magen, heve hodet, men før kampen mot "venninna" di, bekymringmeldin ol, om du mener barnevernet bør koblest inn. Ha datteren hennes i hodet ditt - og tenk på hennes beste!!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #10 Skrevet 2. oktober 2007 Men jeg har bevis. Jeg sa til dem, ring legen min ,test meg nord og ned.Ring hvem dere vil, jeg har aldri rørt narkotika. Kan jeg bruke de bevisene jeg har, jeg mener levere dem til barnevernet?Her er det snakk om skriftlige bevis, hvor hun i en samtale over internett med en jeg vet av, forsøker å få ham til å hjelpe henne og samboer med å få kontakt med noen som kan skaffe dem tabletter(såkalt blåvalium) og kokain. Jeg håper hun kan få tilbake det hun har startet. Hun trodde vel hun virkelig skulle gi meg trøbbel nå da...Hvordan hun kunne tenke at det ville gå igjennom, vet jeg ikke. Kanskje hun var høy da og.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Har vært borti falsk anmeldelse til bv, av to såkalte "venninner". I stedet for å komme og snakke med meg, gikk de til bv og lirte av seg masse piss. Hele anmeldelsen var bare idioti fra ende til annen. Vi ble innkalt til møte med de, og bv så hvor latterlig det hele var med en gang, og saken ble umiddelbart henlagt. Men når det er sagt , er det en utrolig påkjenning og stressmoment å gå og vente sånn på å få vite hva de som anmeldte har sagt, og vite at noen du faktisk stoler på går bak ryggen din sånn. De som leverte meldingen er ikke i min vennekrets lenger, for å si det sånn. De ba jeg dra til helvete og aldri komme nær meg igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå