Gå til innhold

Ett liv i fattigdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter virkelig med økonomien, og ser for meg år med hardt arbeid. Har knapt tid til meg selv-alt dreier seg om penger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, det høres vondt og slitsomt ut...Har du mye gjeld eller lite inntekter?

Skrevet

Ikke at det er uvanlig altså. Er mange som er aleneforeldre og sliter ja..

Skrevet

har du os, skaff deg en utdannelse!!! det absolutt smarteste du kan gjøre. velg et sikkert yrke, lærer eller sykepleier elle noe..

Skrevet

er jo kjempelurt å uttdanne seg som sykepleier når du er aleneforsørger.......et yrke basert nesten utelukkende på turnusarbeid...

Skrevet

går fint det, jobber på privat klinikk, dagtid. synes det var et godt forslag jeg.

Skrevet

innmari kjipt med dårlig økonomi, har erfaring selv med det.

men en trenger ikke en super utdannelse for å få en rimelig grei levende inntekt for en person da. jeg har bare et butkkfagkurs og jobbet litt i praksis 2 år i en butikk jeg. (men jeg er på deltid jeg da)

jeg har en jobb i en lekebutikk får 122,- kr/t så ganger du på 7 timer dage = 854 x 5 dager i uka = 4270 x 4 uker i mnd= 17080,- TOTALT om en har fulltidsjobb der da.

17080,- er en plenti god inntekt for en alenemor. Så er det mindre skatt en alenemor også trenger å skatte for.

lønn, bidrag og barnetrygd....det blir endel det...

om en ikke har mulighet til stor utdanning så trenger en det ikke egentlig da.

Gjest marie-s
Skrevet

Greit at man har et sikkert yrke som sykepleier eller lærer, men synes nå det er mange nok her inne som sliter etter at de har tatt en sykepleier-utdanning, så hvorfor ikke IT? IT-bransjen skriker etter utdannede kvinner/jenter samt at det er greie lønninger der og muligheter for fleksitid.

Skrevet

synes du virkelig 17.ooo i mnd er en "plenty god inntekt???

synes ikke ca 200.000 er så fantastisk inntekt jeg. for man vil jo etterhvert kjøpe eget sted å bo, og ungene blir faktisk myye dyrere med årene

Skrevet

så hvorfor er det en god inntekt for en alenemor når det er lavtlønnet i resten av samfunnet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...