Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er de vanlig at de forandrer seg uten at det er kreft i dem? fjerner leger dem uansett me den gang du kommer med dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte føflekker kan fint forandre seg uten at det er kreft. Legen ser på hvilken form, farge og tekstur føflekken har før h*n bestemmer om den behøves å fjernes eller ikke.

Skrevet

jammen den er liksom på en plass som er lite hyggelig å bli undersøkt og ihvertfall ikke noe artig å begynne å skjære på så derfofr bare utsetter jeg og utsetter jeg å få den undersøkt..=P

Skrevet

Vell det er jo ikke noe lurt å utsette det i det uendelige da. Men altså uansett må du først inn til en time for å bli undersøkt og så bestille ny time for å fjerne føflekken (siden det du må ha dobbeltime for å fjerne den). Så får du lokalbedøvelse og så skjærer de eller fryser/svir den vekk.

Skrevet

jeg har fjernet flere, og skal nok fjerne enda litt til..sånn i tilfelle.

det er ikke farlig, ikke vondt,men husker det sved skikkelig når de sprøytet inn bedøvelsen..men det er bare 1 sekund eller 2.. fort gjort!

Bare gå å gjør det, du klarer det!

Skrevet

uff.. liker ikke sånne ting! men er vel best å få de undersøkt! æsj..

Skrevet

Dersom en føflekk har forandret form/farge bør den undersøkes.

Og det er ingenting å utsette..

Jeg hadde selv en føflekk jeg fikk fjernet og det foregikk helt smertefritt.

Moren min hadde føflekkreft i en alder av 8 mndr. og fikk strålebehandling. Dermed er jeg mer vàr på sånt..

Jeg trålet nettet for informasjon og var hellig overbevist om at jeg hadde kreft.. Men, det var ingen fare :-)

Likevel er det greit å få det unnagjort slik at du slipper og bekymre deg..

Skrevet

liker det heller ikke, men ville ha litt "fri" fra jobben et par timer..så..hehehe

neida..

den ene jeg hadde på ryggen var ganske stor, og dyp, den ble skåret ut med røtter, og sydd igjen..det var sommer og jeg hadde på singlet på jobben. rett fra legen og på jobb, var jo litt stas husker jeg å gå rundt med sorte store sting med knute på der bak, og få spm om hva man hadde drevet med..hehe..er nesten 10 år siden gitt!

litt værre med deg da, siden du antagelig har det endel lengre ned..hehe..ikke noe du viser frem akkurat.:)

Skrevet

vil liksom ikke ha ett sår der som svir eller klør og kanskje sting som er vonde når klærne er borti..

Skrevet

Men det er vel strengt talt bedre enn at det skulle utvikle seg til noe langt mer alvorlig?

Jeg merket forøverig ingenting til det. Sydde tre sting uten noe som helst smerter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...