sothøna Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Hvis jeg skal ta opp norsken for å forbredre karakteren, er det masse jeg må lese på da eller er det mest stil og slikt??
imsdal med julesmak Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Det er ganske masse ja. Bla. analyse, dikt, særemne osv. osv.
Gjest ->>- Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Gidder ikke sjekke det opp, men jeg tror du må ha en skriftlig eksamen i nynorsk og en i bokmål, i tillegg til muntlig. Den muntlige dreier seg i hovedsak om pensumkunnskap, mens de to skriftlige er mer i sjangeren stil (selv om de selvsagt gjerne forutsetter en viss sjangerkunnskap og denslags). Eksamenskontoret i fylket ditt er stedet å henvende seg.
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Med mindre du er fritatt fra nynorsk, må du ha eksamen i både bokmål og nynorsk. Nå skal det sies at det er det kullet som går ut nå, som er den siste klassen som har nynorsk eksamen. Når jeg hadde eksamen iår var det både og. Du kunne bruke noe av pensumkunnskapen for å svare på oppgaven, men det var ikke så mye. Det er som regel som vanlige stiloppaver. Muntlig eksamen foregår som regel ved at du snakker om særemnet ditt, også kan du få spørsmål om alt fra dialektanalyse eller hva det var igjen, til hva realismen var - pensum, pensum, pensum... Men er ikke sikker på om du må ha muntlig. Det er jo ikke obligatorisk for de som går vanlig vgs. MAn kan komme opp til det, men behøver jo ikke nødvendigvis å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå