leiavåblilurt Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Dere har vlagt feil yrke sats heller på en karriere i FRP der passer dere bedre inn
~sjiraff~ Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Du fikk med deg at hun ikke hadde skrevet innlegget selv eller?
ScaryMama Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Fordi Frp'ere ønsker at man skal ta abort hvis fosteret har downs? Er det noe nytt på partiprogrammet som jeg har gått helt glipp av?
Mogop fikk augustgutt Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Personlig er det ikke tanken om barnets verdi som gjør at jeg ville velge noe slikt, men tanken på et liv med et barn som for alltid vil være avhengig av meg. Som vernepleier må vi kunne få ta egne standpunkt vi som alle andre. Som sagt, muligens ren egoisme kanskje -men også med bakgrunn i en solid kunnskap om hvor tøft det faktisk er å ha et barn med en utviklingshemming. Jeg skrev i det andre innlegget at mange mennesker med utviklingshemming blir ensidig fremstilt i media som "blide og musikalske" Jeg tror ikke mange forstår hvor dårlig fungerende mange faktisk er, og hvor mye de alltid vil kreve av sine omgivelser. Og, ja -jeg kjenner flere foreldre med Downs barn som sier de ville valgt annerledes etter å ha kjent på kroppen hvor hardt dette livet er. Det er IKKE fordi de ikke elsker de barna de har, men fordi de ser at livet byr på ekstremt mange utfordringer. Hvorfor skal ikke vernepleiere få mene dette på lik linje med andre?
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Mange jordmødre velger å ta keisersnitt istedet for å føde vaginalt. Mangel helsepersonell (leger, vernepleiere, sykepleiere ol) vurderer abort når fosteret viser tegn på alvorlig sykdom. Hva er grunnen til dette tror du? Kanskje litt dårlig skrevet, men skjønner du hva jeg mener? Det finnes mange grunner for å ta valg som man gjør, noen er personlige uansett yrke, det fleste gjennomtenkte valg er tatt med bakgrunn i kunskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå