Fire småtroll Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Vesla her har sovet om natta fra dag en, sov seks timer i strekk uten mat fra hun var nyfødt! Nå er hun 4mnd og har snudd opp ned på alt... Det begynte for ca en mnd siden, da hun begynte å våkne midt på natta for å puppe, jeg tenkte det var fordi hun ble større og mer aktiv så hun trenger mer mat, men nå har det tatt helt av. Hun våkner annenhver -tredjehver time om natta og spiser lenge og vel før hun sovner igjen, dette gjør jo at hun ikke trenger særlig mat på dagtid, så da bare gnur og vrir og kjaser hun ved puppen og drikker nesten ingenting... Hun tar altså til seg det meste av døgnbehovet sitt på natta, helt omvendt av hva hun skulle ha gjordt. Er det flere som holder på på denne måten? Og hvordan i alle dager snur vi det igjen?
Kaosmamma' n Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Hun er jo så gammel nå at hun kan begynne med litt fast føde, prøv med ett grøtmåltid om dagen, da sover hun kanskje lenger om natten.Gi også smokk evt.vannpå falske om natten. Smaker jo ikke så godt som puppen, men det kan tenkes hun er tørst.
Herkules Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Hvis hun ikke spiser så mye pupp på dagen ville jeg selv ikke ha begynt med grøt enda. Eneste råd jeg har er å ta henne inn på et rolig eventuelt mørkt rom for amming på dagtid det kan få henne til roe seg ved puppen eventuelt. Du kan jo også nekte pupp tiltider på natten, men det går jo ut over nattesøvnene. Vi hadde bra netter frem til han var 4 - 5 måneder ved 5 måneders alder spiste han hver 2. time på natten. Det viste seg å være økedøgn og det gikk deg til, men ble nattespiser etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå