Gå til innhold

noen råd jenter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en fantastisk gutt på 4 mnd.. og jeg er hjemme i mammaperisjon. jeg sliter litt nå med å akseptere væremåten til samboeren min. det virker som at han ikke bryr seg om hverken meg eller gutten vår.. han sover til han har tenkt til å stå opp.. det er det samme om lillegull våkner kl 5. det er alltid jeg som står opp om natta og om morgenen. når han først står opp går han rett bort til pc'n sin. det er i grunn dettte som er hele problemet. han sitter da på pc'n sin til han drar på jobb (dette er da på sene uker)

når han jobber tidlig så setter han seg på pc'n med en gang han kommer hjem fra jobb, sier ikke hei engang... og da sitter han der til han legger seg.

han gjør ikke husarbeid overhodet og er nesten ikke sammen med sønnen vår i det hele tatt. jeg er ganske sliten nå.. når jeg har gutten vår hele natta, hele dagen alene.. den lille tiden han sover må jeg gjøre husarbeid.. jeg lager middag hver dag og rydder opp etter den.. jeg føler jeg gjør ALT og han bare sitter ved pc'n. Han sitter og spiller nettspill hele dagen. og vi har hatt store problemer med det spillet før. jeg sa for en stund tilbake at hvis han ikke sluttet med det spillet så dro jeg.. og da sa han at han skulle slutte.. det gjorde han også.. men så begynte han igjen nå... og det tar ALL tiden han har.

jeg syns han setter pc'n foran barnet vårt og jeg HATER det. jeg blir så sint og irritert.. og mest av alt ufattelig lei meg.. føler ikke at sønnen vår fortjener det her.

jeg har snakket med han om det hundre ganger hver dag.. han blir bare sur og sint og sier at jeg bare maser og at han ikke orker å høre på sånn dritt.

jeg vet ikke om jeg orker dette mer... han har fått mange mange sjanser og han lover å bli bedre hver gang.. men det skjer aldri.

kommer han til å bli bedre?? Bryr han seg virkelig ikke om sønnen sin? han sier at han er glad i han... men det virker ikke sånn i det hele tatt...

det må nevnes at når han først har han så er han helt topp da! akkurat som han skal være.. en fantastisk pappa.. det er bare altfor sjeldent.

hva skal jeg si? hva skal jeg gjøre? jeg er helt på nippet til å bare kaste han ut/flytte. men jeg vet hvor vanskelig det kan være å ha skilte foreldre... og ønsker ikke det for gutten min!

vi har forresten vært sammen i 4,5 år

noen som kan gi meg råd?? begynner å bli ganske desperat.. jeg gråter hver dag og føler meg som en dritt som bare "maser" og "kjefter" hele tiden...

vær så snill.. HJELP!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir nødt til å gi han oppgaver han SKAL løse hver dag. Dette kan være å skifte alle bleier når han er hjemme. (du ammer jo)

Samt noen faste husarbeid oppgaver. utover det må han jo få bare begrenset tid med dataspill.Og så vil jeg anbefale ekteskapsrådgivning eller hva det heter når dere ikke er gift

Skrevet

Gurimalla, jeg må si jeg synes synd på deg med en sånn mann! Men ta strømledningen til Pc'n og gjem den, når han sitter der og strømmen tilslutt går, så har du hans fulle oppmerksomhet, og da spør du om han virkelig elsker deg. For det der er ikke normal oppførsel ovenfor dem man elsker. Merekelig han ikke ser det selv...,veldig vanskelig for meg og forstå at en familiefar kan oppføre seg sånn, men det er nok fordi jeg aldri har opplevd det. Jeg hadde aldri godtatt det,hvertfall.

Skrevet

mhm... har prøvd det meste... hvis jeg sier hva han skal gjøre og ikke gjøre så blir han drit sur og sier at jeg skal aldri få bestemme over han...

vi ble egentlig enige om å ta en samtale på helsestasjonen hvis den nyeste avtalen ikke funker (noe den ikke gjorde) men nå nekter han å dra dit.. for han skal ihvertflall ikke bli fortalt hva han skal gjøre..

jeg syns det virker som at han virkelig klamrer seg fast i et sånt tenårings stadie... skal ikke være lett det her...

Hl

Skrevet

det har fristet mange ganger... men hvis jeg gjør noe sånt så kaster han meg ut.. han har prøvd å gjøre det en gang før-- fysisk kaste meg ut av leilligheten.. pc'n hans er hellig... og han "klikker" hvis jeg rører den...

usj.. vet ikke hva jeg skal gjøre.. jeg elsker han og han sier at han elsker meg.. men som du sier så føler jeg at det skal ikke være sånn hvis to mennesker elsker hverandre...

jeg får såååå dårlig samvittighet overnfor gutten vår når vi krangler hver dag.. prøver selvfølgelig å skjule alt for han da.. bare smile og klappe i hendene og late som at alt er bra...

du er forresten veldig heldig som ikke har opplevd det =) håper det holder seg sånn for deg!!

Hl

Skrevet

det kan jo nesten virke som om han prøver å fremprovosere et brudd mellom dere da... Du må rett og slett spør deg selv om du virkelig gidder finne deg i den oppførselen hans. Hva er best for deg og ungen. Du har virkelig ikke fortjent det. Du er mor til hans barn, du er ikke hushjelpen hans heller!! Jeg hadde satt hardt mot hardt i denne situasjonen. Enten skjerper han seg eller så er det på hue og ræva ut mener jeg. Barna skal komme først. Har du en partner som bryter deg ned, så vil det til slutt gå utover den lille også.

Skrevet

Da høres det ut for meg som at han har noen dypere problemer, ikke så lett å si med så lite informasjon, men det er langt fra normal oppførsel,ikke engang om man er i en slags krise, så er det normalt og oppføre seg slik. Prøv å ikke ta det personlig, det er IKKE du som er problemet, men det er han som har et problem. Du har prøvd mange taktikker sier du, og ingenting fungerer. Han nekter å være med til samtale, da er det ikke mye mer du egentlig kan gjøre. Tenk over hva du vil med ditt liv, hvilke ønsker og drømmer du har for din og barnet ditt sin fremtid. Det trenger ikke være høytsvevende planer, men et ønske om å ha det bra har vi jo alle. Kanskje han våkner opp hvis du flytter ut for en periode, men er han syk, så kan det være vanskelig å få det helt bra uansett, hvis han ikke får profesjonell hjelp. Kanskje du også ser ting klarere hvis du ikke bor oppi han hele tiden.

Skrevet

fjern strømledningen til dataen, si at nå er det nok, hvis han virkelig vil være sammen/ bo med dere så får han se til H....... å skjerpe seg!! Hvis ikke så kan han komme seg ut!!!

Jeg pleier ikke svare på innlegga her så ofte men nå ble jeg utrolig sint!

Det er ikke lett å ha det slik, men man er 2 om å få barn, og da skal man være 2 når barnet har kommet til verden også! Hvis det ikke passer ham så kan han ta dataen sin å råtne bort alene..! Samboeren min sitter også endel på dataen, det er ikke spill han holder på med da, heldigvis.. Men hvis jeg føler at dataen blir "prioritert" over meg og lillemann så gir jeg klar beskjed..

Samboeren din høres veldig barnslig ut, når han blir sur å sier at du maser.. Jeg tror at enten så skjerper han seg, eller så blir det slutt, barnet har det bedre sammen men ei glad og avslappa mor enn ei som stresser for å få det til å fungere... Lykke,lykke til!!! Håper at det ordner seg for deg!:) :)

Skrevet

tusen takk for råd og støttende ord... trenger det nå...

vet ikke helt om jeg tør å still det ultimatumet igjen.. for jeg tror at han da velger pc'n sin over meg og lille gull...

jeg vet jo innerst inne at sånn som vi har det nå ikke er bra for noen parter... samtidig så gjør det jo så jævlig vondt... (unnskyld språket)

det er ikke bare bare å kaste ut den man elsker... nå har han kommet hjem fra jobb og sitter selvfølgelig på pc'n sin... lurer på om jeg skal ta det opp med han nå, eller om jeg bare går og legger meg..

hele greia har kommet til et punkt hvor jeg nesten ikke orker å snakke med han... for jeg blir bare så irritert og skuffa når han ikke gidder å svare meg engang..for han hører jo nesten ikke hva jeg sier.. sitter helt "lost" i dataverden vettu...

godt å få snakket om det med dere ihvertfall.. det letter litt på trykket å få det ut!! og få meninger fra noen som ikke er midt oppi det!

Hl

Skrevet

satt forresten å lurte på om jeg skulle vise han dette innlegget.. med svar?? eller virker det som et angrep??

vil så gjerne at han skal forså og se at det det ikke bare er meg som reagerer på ppførselen hans...

Skrevet

Han oppfatter jo alt som et angrep, selv det at du prøver å snakke med han/komme i kontakt med han og fortelle hvordan du har det, så hva kan du gjøre da. Det er uansett veldig viktig at han får vite akkurat hvordan du har det og hvordan du oppfatter forholdet deres, så hvis du føler at det hjelper deg å vise han dette, så gjør det. Blir han sinna, så er det hans problem, ikke din feil. Du ønsker jo bare og fortelle han hvordan du har det. og elsker han deg som han sier så tåler han å høre det. Masse lykke til!

Skrevet

tusen takk... har helt vondt i magen nå.. jeg har sagt til han at jeg har skrevet her... han skal se på det nå..

han er ikke sint eller noe så.. så jeg håper han forstår hvordan jeg har det, og ikke blir sur/sint/såret over det jeg har skrevet..

Hl

Skrevet

Høres ut som han har et spilleproblem spør du meg. Sysn du skal fjerne vitale deler på PC'en, og gi han oppgaver slik at han hjelper deg. Du må også tenke over om du vil at barnet ditt skal vokse opp med en far som tilbringer hele dagen foran PC'en... Det bør han spørre seg om også.

Og du maser og kjfter ikke, det er han som er en umoden dritt. Om han vil ha det sånn så klan han vel flytte hjem til mamman sin.

Skrevet

hvordan gikk det? hva sa han når han hadde lest det? håper det ordner seg! klem!

Skrevet

nå har han lest alt sammen... og jeg tror det hjalp.. vi har snakket om det, og han ble faktisk veldig lei seg for at jeg følte det sånn... jeg har jo sagt det til han mange ganger, men det kan hende det hjalp å se at dere er enige med meg!! tusen tusen takk dere!!

han åpnet seg virkelig og sa at han også klarte å se at han prioriterte helt feil... og at han skal jobbe med det. det virket som at han kanskje ville bli med på helsestasjonen og prate også.

jeg håper inderlig at dette gjorde susen... han sa at han ikke visste hvorfor han gjør som han gjør.. men at han har veldig hjemlengsel.. (han kommer ikke herfra) og det kan jeg forstå...

nå håper jeg det blir bedre, det virket som at han forstå det ordentlig nå...

tusen takk for MASSE hjelp damer...

kan hende dere reddet et forhold og en familie i dag!! =)

dere er flotte! og utrolig gode å ha!

god og optimistisk klem fra Hl

Skrevet

Håper du har rett og at dere får det bra nå :) God klem tilbak fra meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...