Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 På TV2 nyhetene var søkelyset på omskjæring... Så en jente ble løftet inn bak et forheng... Det spiller ingen rolle for meg om det er jenter eller gutter dette skjer med....det hele er bare så grusomt!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Hei. Må bare få si at det er stor forskjell på omskjæring av jenter og gutter. For enkelte gutter er det også en dyd av nødvendighet om de f.eks har for stram forhud (svært smertefult med ereksjon f.eks). Noen voksne menn velger faktisk å omskjære seg av hensyn til partneren sin. En vann av meg gjorde det, og pluselig ble kvinnen hans kvitt alle plager med sopp og urinveisinfeksjon.
Ikkelektuell Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Høres ut som han kunne nøyd seg med å forbedre hygienen sin.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Nei, Jeab. Verden er ikke så svart hvit. Han jobber i helsevesenet selv og har overhodet ikke problemer med hygiene. Har man litt trang forhud kan du omtrent vaske av deg penisen uten at det hjelper. Og vet du hva som skjer om du vasker deg for mye i skrittet, Jeab, du får sopp.
Ikkelektuell Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Okei, det ser ut som om jeg har litt å lære om det mannlige kjønnsorgan. Heldigvis har jeg ganske god tid ennå. (Mitt eget har jeg noenlunde oversikt over).
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Uff, beklager, var litt krass i innlegget over. Hi hi. Tåler visst ikke at noen kritiserer vennene mine om dagen. Men det tåler du vel, Jeab? Og til trådstarter, ja, den omskjæringen vi hører om i nyhetene er virkelig forferdelig.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Typen min er omskjært..og tissen hans er bare sååå fin..hehe Liker ikke tissefanter med lang hals jeg..en tut liksom..hehe. Og så er det sååå renslig,de har mindre kjangs for å få sykdommer og "Møkk" får han heller ikke under forhuden...jææk. Han gjorde dette når han var liten fordi han hadde for trang forhud.
Tony Soprano Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Kvinnelig omskjæring er et seksuellt overgrep og burde straffes HARDT! Er knapt noe som provoserer meg så mye som seksuelle overgrep! Mange av disse jentene sliter med alvorlige traumer, angst og selvmordstanker. Det er helt grusomt! Menn kan være noen monstere. Dette har INGENTING men hverken religion eller kultur å gjøre. Det er derimot en fryktelig ukultur! Og om det nå skulle hatt noe med religion eller kultur å gjøre, så betyr det ikke at det er greit! Vi er så livredde for å støte andre mennesker, at vi ser mellom fingrene med alt! Skamme seg! Skulle gjerne likt å få fingrene i en som er for kvinnelig kjønnslemlestelse! He he
Voyeur Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Blueeyes, bare for å opplyse er det kvinner som omskjærer kvinner også.. Kvinner som selv er omskjært,og som vet hvor jævlig det er. Kvinner som sender sinde døtre til omskjæring. Har ingenting med menn å gjøre egentlig. Det er hele kulturen som er feil. Og ja, kall det gjerne ukultur.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Er det lov med omskjæring av gutter i Norge? Gjøres dette på sykehus for andre grunner enn for trang forhud? Kan det feks søkes om av religiøse grunner? Noen som vet?
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg vet at det er mange menn i voksen alder som velger å operere seg pga for trang forhud. Det var ikke akkurat dette jeg mente når jeg nevnte omskjæring. Da mener jeg på barn, med urenslige kniver/barberblad, uten bedøvelse... De blir tatt med til sitt hjemland for å gjøre dette etter gammel tradisjon. Hvis de først skal gjøre dette, så burde det vært gjort på et sykehus...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 Det burde ikke utføres uansett! Dette er en klart symptom på undertrykkelse av kvinner. Hvordan ville menn ha reagert hvis vi hadde kappa snabben deres i fillebiter og sydd igjen? Dette er en ganske kompleks tradisjon, og ikke lett å få bukt med. Jeg kjenner en dame fra Somalia som ble omskjært som liten. Hun beskrev smertene og hvordan hun fikk infeksjoner og blødde i månedsvis etterpå. Da hun senere studerte i England så trengte hun en gynokologisk undersøkelse. Da gynokologen så kjønnsorganet hennes var hun ikke forberedt på en omskjært kvinne, så hun gikk rett i bakken. Dette er en forferdelig tradisjon.
Suturtang Skrevet 3. oktober 2007 #14 Skrevet 3. oktober 2007 foreldre som utsetter jentene sine for omskjæring bør dømmes for tourtur og barnemishandling.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #15 Skrevet 3. oktober 2007 Men om du jobber i barnehage og et av barna er omskjært, hva gjør en da??
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #16 Skrevet 3. oktober 2007 Det er vel ikke så mye å gjøre med det, egentlig.
Tony Soprano Skrevet 3. oktober 2007 #17 Skrevet 3. oktober 2007 Da skal man si ifra til sin leder! Klart man kan og SKAL gjøre noe med det! Det bør være straffbart å ikke handle. Det skal anmeldes til politiet. Det er barnemishandling. Seksuelle overgrep! Og ja jeg vet at det kvinner som utfører omskjærelsene. Men hvor kommer denne tradisjonen fra? Jo, nemlig fra noen psyke maktgale menn for lenge siden. Lest ganske mye om dette temaet. Det bør alle gjøre!
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #18 Skrevet 3. oktober 2007 Men det viser seg jo at det er kvinnene som sørger for at det blir gjennomført nå... Det er bestemødre og mødre... Mennene er ikke de som gjennomfører handlingen...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #19 Skrevet 3. oktober 2007 Kvinnene gjør det fordi de er redde for hva som vil skje med jentene om de ikke er omskjærte,- det sa i hvertfall min somaliske venninne som jeg nevnte ovenfor. Litt samme grunn som hvorfor mange velger å døpe ungene sine til tross for at de ikke er kristne, kan man kanskje si. De er redde for at jentene vil bli sett ned på av andre somaliere, og kanskje ikke bli gift. Mange velger altså gjøre dette fordi de ikke vil at ungene deres skal få problemer senere, så de lemlester dem heller selv. Kanskje verden ville ha blitt litt bedre om vi kvinner tok litt mer av makta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå