Gå til innhold

Barnehagebarn - hva kler dere dem i for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det 5 grader på morran og 10-12 på dagen når dem er ute. Det blir for varmt med hel vinterdress.

Hva har deres barnehagebarn på ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hos oss kan vi dessverre ikke stole på at barnehagen kler dem etter forholdene, så jeg utstyrer jenta med akkurat det jeg mener hun trenger nå.

Ullbody, ullstrømpebukse

Parkdress

Tynn lue

HØstsko.

Ser at de som har utstyrt barnehagen med klær for tiden fremover, pakkes inn av barnehagepersonalet med 2-3 lag ull og dress, vinterstøver m.v Synes det er HELT SYKT at de skal ha så mye klær på i over 10 varmegrader. Selv om de sitter mye i sandkassen osv, så trenger de færreste barn 2-3 lag ull og dress. Her i Oslo er det opp til 15-16 grader i sola mog midt på dagen...derfor tør jeg rett og slett ikke utstyre barnehagen med for mye klær fordi jeg vil ikke at gutten min skal overkles slik jeg leser om enkelte barn blir her inne.

Skrevet

Samme som Annie over her.

Ullundertøy,parkdress,høstsko og tynn lue/pannebånd.

Skrevet

Her også:

parkdress

ullbody

ullstrømpis

tynn lue

sko.

Skrevet

Jeg spurte i bhg om de andre var begynt med ullundertøy. Ja noen var det men de anbefalte det ikke, for når det da ble skikkelig kaldt så var det ikke mer og kle de i. Men jeg fikk beskjed om å ta med en ullbody og strømpebukse å ha liggende der så kunne de kle de selv.

Ergo bruker hun

fleece lue

hals i ull/silke,

bomulls-strømpebukse,

bomulls body,

bomullssokker,

ulldress mellom dressen og body/strømpebuksen

høstdressen til MikkLine som også er vanntett, og

ecco goretex.

Hun er alltid varm og tørr når vi henter henne!!

Skrevet

Syns det var rart at de svarte det ang ullundertøy.Det regulerer jo varmen,og er jo ikke varmt i seg selv.

Og hva kle de i når de blir varmt?

Hva med ull,fleece/ull og parkdress,så ull og vinterdress før man på det kaldeste kan bruke ull,ull/fleece og vinterdress?

Det er jo ikke enten eller.

Skrevet

Sånn er gradene her og. Kjempe forvirrende , men jeg tar på strømpebukse, langarma body, bukse og genser og jakke (fleecejakke eller vinterjakke hvis det er ordentlig kaldt)+ lue og sko. I barnehagen ligger det fleecedress som de kan bruke under parkdressen hvis det er kjølig, men stort sett har gradene krabbet opp til 15 før de går ut, så parkdressen holder stort sett. Også selvfølgelig lue og sko. Ellers har jeg kjøpt ullfleecedress fra nøstebarn som hun sover i vogna med+ ullsokker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...