Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min vasket en ny Janus ullpysj på 40 grader, ikke på ullprogram slik det står at den skal vaskes. Har funksjonen av ullet blitt ødelagt da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Det som skader ullas egenskaper aller mest er feil vaskemiddel. men en gang med vanlig vaskemiddel går helt sikkert bra. Det som kan ha skjedd er at pysjen har krympet mer enn om den blei vasket på ullprogram. ull kymper ved høy temperatur sammen med mekanisk behandling. ullprogrammet står mye og bare vugger uten at trommelen går helt rundt.

Dersom pysjen fortsatt passer behøver du ikke skjelle ut farmann :)

Skrevet

:-) Takk for svar, skal ikke skjelle han ut men må innrømme at jeg ble litt matt :-) men har gjør det ikke igjen!b Ikke akkurat gratis de pysjene. Den har nok krympet litt men kjøpte den litt stor så det går greit.

Takk for svar.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Du kan neste gang du vasker den strekke litt i den når den er våt.Da kan du forme den litt sånn som du vil ha den :) vil tro at den ikke har krympet masse.Står det på vaskeanvisningen den kan maskinvaskes er det mest sannsynlig superwash ull. da er ull fiberen behandlet fore å tåle mer .

Dersom du setter inn dressen med lanolin behøver du heller ikke vaske den like ofte. lanolin gjør at svette og urin omdannes til såpe :)

Skrevet

Ok, det har jeg ikke hørt om. Hvor kjøper en det og hvordan gjør en det? Og, jeg fikk strukket i den mens den var våt. Mannen min kom nemlig og spurte "kan denne gå i tørketrommelen?" :-) Det var slik jeg oppdaget det kan man si :-)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Tørketrommel tar nok knekken på ulla :)

Jeg har kjøpt lanolin på nøstebarn (nostebarn.no) men tror det er noen sportsbutikker som har også. jeg vil tro at du også får kjøpt på bånsull. det står på flasken min hvordan det skal gjøres :)

Skrevet

Flott! Da skal jeg bestille det. Takk skal du ha :-)

Skrevet

Du kan kjøpe ullkur på Helios eller helsekostbutikk også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...