Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 jeg er en 22år gammel jente som er gift med en på samme alder. sammen har vi ett barn. saken er den at etter 3år med psykisk og fysisk misshandling har jeg bestemt meg for å gå ut av forholdet. men da skal han ta fra meg barnet vårt,kaste meg ut av vårt fellese hjem for jeg står vist bare som medlånetaker på papirene i banken. kan han virkelig kaste meg ut? han står og skriker og kaller meg hore,ludder,fet og lat foran barnet vårt og sier han ikke bryr seg om at barnet vårt hører dette. han sier også at han skal kjøre inn i bilen min når jeg og barnet er ute og kjører,han skal også ripe opp bilen min skikkelig. han dytter og slår selv om barnet ser på. hvilke bilder får ett barn som ser mamman blir slått?? jeg vil/håper at han ikke får noen foreldrerett til barnet vårt hvis han går inn i ett forhold da det ikke bare er meg han har hvert sånn mot. hvordan skal jeg gå frem? er utslitt og skjelven 24/7 har ikke mere nerver igjen etter at han ødela en bra jobb mulighet fro meg i stad,da han nektet og passe barnet og ikke fikk jeg penger til bensin... mvh sliten
så var vi 4 Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 kom deg bort umiddelbart. da tenker jeg ikke at du skal begynne å se deg om etter en ny plass å bo, men kom deg på krisehjem i dag. Barn som opplever mishandling får psykiske (om ikke fysiske) skader, og det sitter på netthinna for å si det sånn. En dag kan det tenkes at det er barnet som gjør noe "galt" og ender opp i en krangel med pappaen. På det praktiske plan. Han kan ikke hive deg ut, han må kjøpe deg ut eller du må kjøpe han ut. Medlånetaker betyr bare at det er to om lånet og begge kan ikke være hovedlånetaker. Skriv opp alt han har sagt og gjort, legg ved all dokumentasjon du har. Dette kan være viktig for fremtidig rettssak som jeg vil tippe dere må gjennom siden han tydeligvis ikke er helt ved sine fulle fem. Masse lykke til, du har ei tung tid foran deg nå, men det kommer til å bli så utrolig mye bedre når alt kommer på stell. Å leve med en som mishandler deg (og eventuelt barnet) er ikke noe du skal godta, du er så mye mere verd enn det.
Isj07 Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Helt enig, du må komme deg bort! RIng familievernkontoret om du trenger råd ang samvær etc. Ta godt vare på deg selv og barnet ditt!!! Masse lykke til! Klem!
Ella28 Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Har du familie som kan støtte deg? Isåfall-få dem til å komme og hjelpe deg så du får kommet deg vekk fra han! Han høres ikke god ut,så gjør det mens han er ute eller noe. Jeg ville også anmeldt han for mishandling,og kontaktet familievernkontoret og evt en advokat. Hvis du ikke har inntekt har du uansett rett på fri rettshjelp. IKKE la han få noe han ikke har rett på ,kjemp for det som er ditt!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Hei. Jeg må bare svare deg, og håper du leser dette. Har vært utsatt for det samme, bare at jeg etter år med kamp klarte å få han ut. Har du en venninne eller familie du kan bo hos en liten periode? jeg tenker følgende: for å få stønad som enslig forsørger må du være skilt på papiret- denne prosessen må settes i gang fortest mulig. Har du en utdannelse? hvis ikke vil jeg råde deg til å starte en så snart du føler deg klar for det, trygdekontoret kan bistå der med økonomisk støtte. Du kan søke boligkontoret om førstehjemslån. Når du blir utsatt for slik behandling så er det ingen vei tilbake, tviler på at du egentlig vil bo i samme hus ? ev kan en advokat ta seg av den biten- så slipper du den belastningen. Han har tydelig ett agresjonsproblem-og underliggende problemer som krever terapi- det er derimot ikke din jobb.. Du skal ta vare på deg selv og barnet og skape deg ditt eget liv, vil ikke anbefale krise senter jeg ( kommer an på hvor prekær situasjonen er ) det vet du selv. Vil heller tatt kontakt med støttepersoner du kan betro deg til. Ta bilder av ev blåmerker tilfelle det blir snakk om anmeldelse senere. Ønsker deg all lykke til, beskytt deg og barnet ditt.
1litenOg1Stor Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Enig med de overfor her,kom deg bort med en gang. Reis til noen i familien din, evt venner og ta med barnet ditt. Og så ringer du Nav, familivernkontoret og eventuelt andre som kan hjelpe deg med det praktiske senere.Masse klemmer og støtte fra meg:)
Matja Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Helt enig! Reis til dine foreldre uansett hvor de bor i landet (hvis du har kontakt med dem da). Få sykemelding fra legen din og kom deg vekk! Med mindre du bor på et helt avsidesliggende sted uten andre mennesker, så hadde jeg ikke brydd meg om trusler om å bli ikjørt når du er ute og kjører. Hvis han vil skade seg selv, deg og barnet foran mange vitner, så stiller han jo veldig svakt videre i saken... Riper i bilen ville jeg ikke brydd meg om!! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 jeg vil takke for alle svarene jeg har fått her,de har hver til masse hjelp for meg (tankemessig) jeg og gullet reiser nå til min søster som bor en godt stykke unna vårt hjem. jeg vil ikke dra inn min mamma da hun har mer enn nok opp med sykdom. så jeg reiser av gårde og tar noen tlf når jeg er vekk for å ordne opp i mest mulig. vi har hvert på familie vern kontoret tidligere og da skjerpet han seg,men det holder bare ett par mnd så ser jeg tegnene igjen. han har skjønt at noe er galt da jeg aldri er hjemme,vi kommer hjem når gullet skla sove og da tilbyr jeg han og gå ut med kamerater. denne gangen skla jeg ikke gi meg før alt går som jeg har planlagt(komme meg vekk) han skal ikke få stoppe meg med de god ordene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå