Gå til innhold

Trassig liten frøken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm,,, vi hadde en tøff avslutning på bilturen fra Kristiansand. Siste halvannen time var det full skriking. Prøvde alt jeg. Stoppet og skiftet bleie, gi mat, kos, smokken osv... Siste stoppet var på en bensinstasjon og hun skrek så fælt at alle glodde skikkelig da jeg kom ut av toalettet med en hylende unge. Til slutt fant jeg ut av jeg fikk bare kjøre. For hjem måtte vi jo og ingen ting var feil. Da vi kom hjem og ut av bilen tok mannen min henne. Gjett hvem som lyste opp i ett eneste stort smil og var super blid resten av kvelden før leggetid. Tror bare hun hadde bestemt seg for at det ikke var moro å sitte alene bak der og at det var alt for kjedelig. Synes det var helt forferdelig mens det stod på. Godt det er lenge til neste lange biltur og da får gubben bli med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det hørtes slitsomt ut! Jeg kjørte også fra Kristiansand med Camilla i dag, gikk greit så og si hele veien bare litt grining på slutten, men jeg ble frynsete fordet jeg hehe Skal ikke så mye grining til før jeg blir stressa og vil komme meg fortere frem enn fortest :-)

Skjønner godt de små også jeg, er jo ikke bare bare å skulle sitte stille i bilsetet såpass mange timer, synes de er flinke jeg :-)

Og synes du var flink som klarte å holde roen og komme deg hjem :-)

Skrevet

Oioi, det hørtes slitsomt ut! Hadde blitt helt stressa, jeg. Rart at de plutselig bestemmer seg for at "nei, dette var kjedelig gitt. Nå vil jeg skirke!" Og at de ikke får vondt i hodet av det selv.

Vi har ikke hatt så lange turer, men det hender at hun ikke vil mer sånn halvveis hjem, og da er det sang for full hals, for å se om det kan hjelpe. Er ikke alltid det funker...

Bra det ikke var noe galt i hvertfall da.

Skrevet

Uff, det hørtes ikke noe moro ut. Av og til så er det som om de bare bestemmer seg for at de er ferdige med bilkjøring, og de vil hjem.

Jeg har aldri tatt en så lang tur, men vi tar ofte en times tur alene, og da er det gjerne hyling en god stund. Jeg har lært meg å lukke ørene, det blir ikke bedre av at jeg leter febrilsk etter smokken mens jeg prøver å ikke treffe noen. Min kloke far sa at det beste jeg kan gjøre er å la henne hyle i fred og sørge for å få oss trygt hjem, og det er sant. Fæle ting kan skje om jeg mister konsentrasjonen om kjøringa. Ingen blir skadet om hun skriker litt. Så jeg lar henne skrike, som regel sovner hun av utmattelse etterhvert.

Typsik at pappa'n fikk det smilet. Han må jo ha trodd at hun hadde vært en solstråle hele veien hehe.

Skrevet

Fort gjort å bli stressa når de små ikke spiller på lang på langturer.

Hjem må man jo, så har man prøvd alt annet og de bare har bestemt seg for at de har fått nok av bilkjøring så må de nok bare finne seg i at det ikke er de som bestemmer akkurat da.

Jeg har ikke vært på noen langturer alene med Sebastian, og han trives som regel godt i bilen, men jeg har hatt noen episoder der han har slått seg helt vrang. Man er definitivt ikke en oppmerksom sjåfør med en hylende unge i baksete hvis man prøver å gaule en barnesang, gi smokk eller noe lignende. Jeg har også erfart at det beste er at han får rast fra seg uten noen innblanding fra meg, så roer han seg som regel.

Litt typisk at smilet dukker opp med en gang pappa viser seg da:)

Skrevet

Jeg tar ofte bilturer til Hamar (1 1/2 t) alene med frøkna og nå som hun har blitt større så sover hun ikke hele veien som før. Første bilturen opp uten at hun sov, så måtte jeg stoppe 1000 ganger - gå bak og inn med smokk og bamse. Dette orket jeg ikke mer av, så hvis vi kjører alene mer enn bare bykjøring så setter jeg setet fram. Slår av air-bagen og setter setet fast. Etter at jeg begynte med det, så var det ikkenoe problem å kjøre til Beitostølen (4 t) alene med kun noen få powernaps. Hun er så nysgjerrig at man kan jo ikke sove :) hehe Hadde egentlig ikke lyst å sette henne frem da jeg føler hun er bedre sikra bak hvis kollisjon. Men en uoppmerksom sjafør er verre enn å ha enn foran. Bedre at jeg følger med på trafikken og at hun også koser seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...