L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Er det værre å bli satt i gang enn å få en spontan fødsel? Vil gjerne høre fra dere som har en formening/opplevelser rundt dette:) Jeg er nå i min 5 dag på overtid og har mistanke om at jeg kanskje blir satt i gang:(
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 2. oktober 2007 ingen? har hørt at en gjerne får hardere rier med drypp,stemmer dette??
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Har kun erfaring med spontan fødsel, men har lest en del om dette på bim (altså ikke noen faglittertur). Virker som det kan bli mer intenst med å bli satt igang, men at fasen der man er i aktiv fødsel varer litt koretere. Kan du bruke epidural?
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2007 jeg tror ikke det skal være noe som tilsier at jeg ikke kan bruke epidural... :=) Det er også det jeg har hørt at det kan bli veldig intenst med å bli satt i gang fordi at riene kommer så plutselige liksom... noen som har blitt igangssatt?
Brummeline3barnsmor Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg syns det helt klart var værst å bli satt i gang...riene blir sterkere/mer intense...hadde ikke pause mellom i det hele tatt
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2007 huffda... Går det fortere liksom, men at riene er sterkere?
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Det som kan hende er at dryppet gjør at du både for falske og ekte rier...altså masse rier! Enten blir det rier uten særlig pauser eller veldig sterke rier. Dette er noe som KAN skje...vet om mange som har hatt greie igangsatte fødsler!:-) Derfor jeg spurte om epidural. En vet jo at en skal føde når en blir satt igang, og da kan du be om å få anestesilegen til å gjøre klart til epidural på forhånd, for det er en lege som må sette dette i ryggen, mens det er jordmødrene som styrer om du får epidural. Altså har du utstyret klart i tilfelle du må ha epidural fort! Dette er nok ikke vanlig praksis, så ta dette opp på forhånd i så fall. Men skal krysse fingrene for at fødselen din starter spontant!:-)
Kristin* Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Har ikke noe å sammenligne med jeg da, siden jeg bare har blitt satt igang. Ble satt igang på 11. dagovertid sist, men tabletter. Det tok laaaang tid før riene startet, nesten 2 døgn, men de var effektive når de først kom. Jeg hadde en vanlig gjennomsnitsfødsel vil jeg si, varte i 13 timer. Jeg blir satt igang på mandag hvis det ikke skjer noe før da. Lykke til
hildus Skrevet 2. oktober 2007 #9 Skrevet 2. oktober 2007 Har gjort begge deler jeg. Med første mann så startet fødselen av seg selv 10 dager på overtid og to 11 timer fra vi kom inn på sykehuset til barnet var ute. Jeg fikk til slutt epidural og synes det var befriende og hadde god effekt på meg. Fødselen ble nok litt forlenget av epidural, men jeg var så sliten og hadde gått hele dagen hjemme med rier før vi dro på sykehuset på natten. Epidural ble lykke for meg!!! Med nummer to ble jeg satt i gang 12 dager på overtid pga så kraftig bekkenløsning, og at alt var modent og jeg hadde 3 cm åpning men ingen rier. Fikk drypp, så tok de vannet etter en time med drypp og da startet riene for fult, hadde voldsomme rier i 1 1/2 time før jeg hadde full åpninig og vesle jenten vår komme på tre press!!!!! Fantastisk fin føsel, vonde rier ja, men det er det vel alltid. Det som var forskjell var at det ble ikke gradvis vondere, men plutselig, men så gikk det så fort med meg at jeg rakk ikke å bli sliten en gang. Første gangen var jeg helt utslitt!!! Nå luere jeg på hvordan nummer tre har tenkt å melde sin ankomst!!!! Lykke til, vet at det er vanskelig å gå over, hver dag er litt sånn skjer det i dag tro...en dag gjør det jo det også!!!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. oktober 2007 #10 Skrevet 2. oktober 2007 Der sa du det! At det kommer sånn helt plutselig når en blir satt i gang...det var derfor jeg nevnte det med epiduralen, for da har man den klar med engang.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. oktober 2007 Tusen takk for alle erfaringene:=) Skal på kk i morgen 41+2, og høre hva de sier... De snakka nemlig om å sette meg i gang hvis det ikke hadde skjedd noe til da. Kanskje det blir mandag på meg også... Men håper INDERLIG denne fødslene kunne starte spontant!
*Lenn* :-)) Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg kjenner flere som har blitt satt i gang og de har alle hatt normale fødsler Leste ovenfor her at ved å bli satt i gang kan du få rier uten pauser... Vel...det hadde jeg ved min høyst normale spontane fødsel, så det tror jeg ikke har noe å si gitt Spurte legen min ang dette med å bli satt i gang, og det eneste han sa er at det er en litt høyere risiko for at man må ta barnet med sugekopp eller tang... men aner ikke statistikk eller noe på det. Det kommer nok til å gå kjempefint med deg Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå