tovelin Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Noen som vet om noen smertestilende tabletter som ikke skal brukes av gravide? Jeg har brukt IBUX tidligere men er usikker på om det er ok.
Adriansmor med tulla Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 kan ikke bruke ibux... se på pakningsinlegget... vanli paracetkan du ta....man bør ikke bruke noe smertestillende de 3 siste mnd av graviditeten...
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Ikke bruk Ibux. Ta å gå inn på felleskatalogen.no å se på forskjellige typer der. Ibux er ikke å anbefale! Pinex og Paracet er visst ok.
Hanne31 Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg har også fått beskjed om at man ikke skal ta ibux. Paracet er greit.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 du kan ta 1 paracet, helst ikke 2 samtidig (sa dem på sykehuset til meg), (eller andre preparat med paracetamol i) men ikke noe med ibuprofen i, altså ibux og ibux' synonympreparater... å ikke noe med kodein i, som feks paralgin forte eller pinex forte...)
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 hei! paracet er tingen for oss gravide:) så det var ei her som skrev ikke de tre siste månedene, men det er ikke hva jeg har fått beskjed om.. jordmora mi sier at jeg kan bruke paracet akkurat som jeg vil, jeg tar det ganske ofte pga ryggsmerter så jeg skal få sove!! det er helt ok:-)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Paracet er omtrent det eneste man kan bruke når en er gravid. IKKE ibux, fikk jeg streng beskjed av legen om. Jeg måtte pga nyrestein ta pinex forte nylig, men legen sa, at i kontrollerte mengder, skulle det være trygt. Og det var jo legen som foreskrev det. Bør alltid sjekke med lege før en tar noe annet enn paracet.
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Kun Paracet, omtrent. Har betennelse i skuldre og armer, og kan ikke bruke noe annet enn Paracet. Evt vurderte de lokal sprøyte mot betennelse i skulder, men skulle helst unngå det også... så får holde ut så lenge det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå