Gå til innhold

Uff, nå føler jeg meg kjip :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann ringte før i dag og sa han holdt på å melde oss på julebord med jobben sin i desember. Jeg spurte hvor det var og hvor lenge og han sa det var på xxx (ca 5 timer unna der vi bor, må reise med tog) og fra fredag formiddag til søndag kveld, altså da inkludert reisetid. "Så da må vi prøve å finne barnevakt til ungene" la han til. Må også legge til at vi ikke har vært med på julebord før fordi det ikke har passet så tror han føler litt press på seg til å være med i år.

Men, det er absolutt ikke aktuelt for min del. Spurte om han kunne tenke seg å reise alene, men det vil han ikke, hørte han ble skuffet når jeg satte meg på bakbena, men det går bare ikke. Mini er bare 6 mnd i desember og det er helt uaktuelt for meg at vi begge skal reise fra ham en hel helg når han er så liten, en natt ja, når han er rundt 1 år ja, men ikke en hel helg når han bare er 6 mnd. Han foreslo at vi kunne jo bare ta ham med da, men det tviler jeg på blir noen god ide. Mini er av den sutrete typen som sover lett så vi kommer 99% sikkert ikke til å få ham til å sove i vogn der vi skal spise og ikke vil jeg ha ham med der heller når det sikkert kommer il å rave fulle folk rundt der, og det er jo litt kjipt om vi skal bytte på å sitte på hotelrommet også liksom, for å bare ta med babycall ned er totalt uaktuelt! Til slutt foreslo jeg halvhjertet av vi kunne jo evt vurdere å reise opp på lørdagen da, men jeg har egentlig ikke lyst. sa også at jeg virkelig skulle ønske vi kunne reise (og det mener jeg) for jeg vil gjerne være på hotell bare oss to på julebord en hel helg, men for meg føles det bare helt feil å reise fra en liten baby så lenge. Uff, er jeg veldig kjip nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg veldig godt! Hadde vært akkurat like vanskelig selv... ;-)

Skrevet

Nei, du er ikke kjip, du er mamma til en baby og da må babyen komme først. Det kommer alltids et julebord, men lille er bare baby en gang. Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt, for meg høres dette helt selvfølgelig ut. :o)

Skrevet

Skjønner deg godt.

Hadde enten dratt for èn natt, eller så hadde jeg tatt han med.

Skrevet

syns overhodet ikke du er kjip nei...

du må gjøre det som du føler er best for deg og din baby...

og om du ikke kommer til å kose deg pga av sønnen din så er det jo egentlig ikke noe vits...?

men tenk,så koslig det ville blitt da :)

barnevakten tar jo godt vare på lillemann :)

syns du skal reise jeg.og kose deg :))

Skrevet

Bra det ikke bare er meg. Vet jeg kommer til å bli uglesett fra andre på jobben hans for dette fordi de ikke har noe problem med å reise fra babyene sine eller har tatt dem med (med de som har tatt med har babyer som sover hvor som helst og sover seg igjennom hva som helst (slik vår mellomste var) og da ville det jo vært noe annet også). Jaja, å ha rykte på seg for å være en hønemamma er vel ikke det verste rykte man kan ha ;-/

Skrevet

Jo, men han kommer til å mekre at jeg ikke er der og ikke skjønne hvorfor og det klarer jeg bare ikke å leve med uansett hvor flinke de som passer ham er. Hadde jeg skulle bort og pappaen hatt ham hadde det vært noe helt annet, men at vi begge skal bort blir bare feil for meg når han er så liten.

Skrevet

Skjønner godt at du ikke vil reise. En hel helg fra en på 6 mnd er lenge. Dere får satse på at det blir et like bra julebord til neste år :o)

Skrevet

Oppmuntre han til å dra alene.. Ikke alle kommer med følge vil jeg tro? Og dessuten er det ingenting å føle seg kjip for. Dere har en baby på da 6 mndr. Det bør oppegående, voksne mennesker ha forståelse for.

Merkelig at noen vil reagere på det synes jeg. Det handler jo om å ta ansvar mener jeg. Dessuten synes jeg det er fint at du velger å prioritere familien og ikke sende bort barnet(a). Selv om det helt sikkert hadde vært godt med litt fritid.. !

Det kommer flere julebord :-)

Skrevet

Ja, jeg synes vel du er litt kjip! En baby på et halvt år klarer seg fint en helg med søsknene sine og besteforeldre evt.

Hva med å spørre om besteforeldrene ikke kan være hos dere? Så er barnet i vante omgivelser?

Nå er jeg av den formening om at en på 1 år forstår mer av at foreldrene er borte enn en på 6 mnd.

Skjønner ikke problemet jeg da, men det er meg!

Skrevet

hva om dere tar med dere en barnevakt da?? som kan sitte å passe på, når dere er på julebord...

det hadde jeg forsøkt på, da får dere jo lissom både i pose og sekk...

kan bli litt vansklig med rom og sånn men...det er jo ikke noe problem egentlig, hvis en vil...

men jeg hadde nok ikke reist i fra en helg....

men å møtes litt på halvveien går jo da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...