1, 2, 3!!! Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Har ei jente på 3 1/2 år som sluttet med bleie i sommer, ca 3 mnd siden. Har gått fint, og kan telle uhell her hjemme på én hånd. Men i b.hg går det galt hver dag... Storebror begynte på skolen i august. De gikk begge på samme avdeling i samme b.hg fra april til juni. I dag fikk jeg beskjed av primærkontakten at jeg burde ta med bleier til henne, som hun kunne bruke når de skulle være ute. Hun har også tidligere sagt at hun nok tisser seg ut fordi de andre barna gjør det... Jeg selv mener at jenta mi er utrygg i b.hg nå. Hun har mistet trygghetspersonen sin (storebror) der. At det kanskje er derfor. Det går jo så kjempebra her hjemme. Kan også ta med at hun står med tårer i øynene og tviholder meg skal når jeg skal dra fra henne om morgenen. Dette begynte etter ferien, og har pågått like lenge som tissingen. Har ikke noe lyst til å sette henne igjen der! Kan jeg permitere henne og er det en gyldig sykmeldingsgrunn? Skal jo uansett ut i permisjon fra mai, så må jo tjene opp noen kroner til det også!
tri smi kinisiri Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg tror dette vil gå seg til, jeg! Klart det er en stor overgang for henne at ikke broren er der. Men sånt må man gjennom her i livet (sånn tenker nå jeg... ) Snakk mye med henne, prøv å få henne til å sette ord på hvorfor hun tisser i barnehagen... Det er fælt å reise ifra når de står med tårer i øye-kroken/hyl-griner. Men jeg tor det også er noe de aller, aller fleste erfarer i løpet av barnehage-tiden. Gi det litt tid, så tror i allefall jeg at det vil gå over. Jeg synes ikke det er grunn til å ta henne ut av barnehagen. Du vil uansett ikke få sykemelding på grunn av det. Da må barnet være sykt. Håper det ordner seg!!
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Av og til er det tøffe tider for disse små... men jeg vil tro at det lønner seg for dere å hjelpe henne gjennom dette, fremfor å ta henne ut av barnehagen. Da vil det vel ikke bli lettere siden, når hun også får et søsken til å "konkurrere" med? Nei, ta med bleier i barnehagen og si til henne at det er helt greit at hun tisser i bleia når hun er ute, men at hun må prøve å si i fra til de som jobber der når hun må tisse. At storebror er borte er helt sikkert betydningsfullt for henne, men det får dere jo ikke gjort noe med. Hun må bli trygg i den nye situasjonen. Men da må du også tro på at det er bra for henne å være i barnehagen og komme igjennom det, hun merker det veldig fort hvis du har dårlig samvittighet...
EvaL Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Nei, du får neppe sykemelding for dette. Jeg syns du skal gjøre som barnehagen sier jeg, legg vekk stoltheten og ta med bleier til henne i barnehagen. Aksepter at hun behov for å gå med bleier på seg der når de er ute. Jeg tror du bare skaper enda større problemer ved å ta henne ut av barnehagen nå.
prøvekluten+3små Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 tror ikke du løser det ved å ta henne ut av bhg..da gjør du det bare verre for henne å komme tilbake...hun må lære seg til at nå er hun alene der..høres brutalt ut,og kan sikkert bli å ta litt tid..men..c'est la vie:o)
*Lenn* :-)) Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Du kan faktisk ikke få sykemelding for dette. Har en venninne med en sønn som er innlagt på sykehus pga flåttbitt og moren hans har ikke fått sykemeld pga det, legen måtte skrive noe som feilte henne. Så det er ekstremt strengt....... Jeg er sikker på at det etter hvert kommer til å ordne seg med tissingen, tror hun trenger tiden til hjelp Snakk med personalet om det og få en tett kontakt. Det gjør både datteren din og ikke minst deg mye tryggere Lykke til
prøvekluten+3små Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 men om du skal tjene penger til permisjonen,så bør du nå vel heller satse på å jobbe slik at du får mest mulig vel?
Tørdis Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Hallo! Så mye styr for at jentungen skal slippe å gå med bleier? Hun er bare 3 1/2 år og det er slettes ikke unormalt at barn i denne alderen fortsatt bruker bleier i barnehagen. Dette er altså ikke værre for din datter en for andre barn og ingenting å ta på vei for. Så, få på ungen bleie og send henne i barnahagen som vanlig. Man får ikke sykemelding for dette, det er langt værre ting folk sliter med som ikke gir rett til permisjon/sykepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå