Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Noen andre som har "såre valker" hos babyene?? Bader annenhver dag, bruker babyolje/såpe, og tørker godt Men er litt rødt og sårt på ene siden av halsen. Noen råd????
jordbærsjokolade Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Ikke bade så ofte, ikke bruke såpe og å pudre mellom valkene med potetmel etter hver vask/bad(forebyggende). Er det veldig sårt så smøre med inotyol krem, den er veldig effektiv!
Crazy mama Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Dette har jeg slitt veldig med med begge mine jenter. Utrolig hvor såre de var på halsen til tider de første mnd. Løsningen hos oss har vært å legge babyen på magen under tørkingen. Bruk en flanellsklut, eller en annen klut som trekker lett til seg væte, og tørk babyen på halsen når h*n ligger og strekker hals. Lek gjerne høyt med en leke, slik at babyen må strekke halsen opp, for da får du tørket skikkelig. Samtidig som babyen ligger der, tar du på enten pudder eller tørrspray på halsen. Jeg kan anbefale A-derma sin tørrspray, den bruker jeg på alle slike vanskelige hud-mot-hud plasser.
1jente2gutter Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Heisann!Jeg har lyst å svare på denne da jeg selv hadde en datter med MASSE foller runt halsen!Det som hjalp meg og henne var å ha flytende pyrisept på en bommullspad som ikke loet og smørte rundt i alle foldene.Dette gjorde jeg morgen og kveld til hun kunne strekke på halsen å "lufte" selv.Ser at "alle" andre bare anbefaler kremer,potetmel og slikt med det skal jo vaskes bort og da irriterer du jo ennå mer i sårene. Pyrisept er ikke farlig og det hjelper i tillegg på bakteriene som kommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå