Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet jeg trolg virker hysterisk men tanken på fødselen fremkaller litt angst.Ikke så stor angst som at jeg vil ha ks men stor nok til at panikken tar meg sjikkelig.Akuratt som om jeg forskyver det,er redd jeg ikek skal klare å fullføre fødselen,at noe akutt ska skje pga at jeg ikke klarer det!vil kunne si at jeg klarte det!....åsså er jeg redd for hvor stor babyen kommer til å bli,jeg var stor og han var stor!!akuratt så jeg blir urolig dersom hun blir større en 4 kg.

Noen som kan fortelle meg litt om smertene til en fødsel!,vet at folk opplever det forkjellig men en liten beskrivelse av akuratt kordan du opplevde d uten å legge sjul på noe...?hjelp meg litt?trenger virkelig å lufte dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle fødsler er forskjellige, men jeg skal prøve å beskrive min så sannferdig som mulig. :-)

Min forrige fødsel begynte som menssmerter. De ble sterkere og sterkere og jeg husker at jeg tenkte at dette har jeg kjent før. Frem til 7-8 cm åpning var det ikke noe nytt eller fremmed over smertene. (Jeg hadde sterke mens-smerter i tenårene)

Etter det ble de sterkere og etterhvert presset det voldsomt mot endetarmen. Da var det godt å vite at det nærnmet seg avslutningen. Jeg syntes det gjorde veldig vondt og jeg var uforberedt på følelsen av at barnet kom ut av feil hull. :-)

Når det gjelder størrelsen på barnet er vel hodeomkrets av større betydning enn vekt? Men jeg er ikke sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...