:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 har du lyst til og fortelle meg litt om det yrket? takk :-)
Mille** Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Mannen min er det, jeg syns det er ett møkkayrke med masse overtid fra januar til mai. Nå har han heldigvis sluttet som revisor og jobber som økonomisjef, mye mindre overtid og bedre lønn. ;o) Ikke mye info fra meg, men dytter litt samtidig. )
imsdal med julesmak Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Mannen min er også utdannet revisor ) Det er som sagt over her mye overtid i perioder, men samtidig har de mulighet for å ta ut laaaange sommerferier f.eks. Høsten er også forholdsvis rolig, slik at det er anledning til å ta ut litt ekstra fri f.eks. når barna blir syke eller ved innkjøring i bhg. osv. Tipper årslønnen ligger på mellom 350 000 - 600 000 alt ettersom ansinitet osv. Arbeidsoppgaver er vell: varetelling, kontroll av regnskaper osv. osv. Du kan lese mere her: http://no.wikipedia.org/wiki/Revisor
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2007 da passer det ganske dårlig når man er alene med barn da? hvordan er lønna de 3 årene etter skole mens man skaffer seg erfaring?
imsdal med julesmak Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Hvis du ikke har noen som er veldig hjelpsomme med barnepass fra jul til sommerferien så passer det nok veldig dårlig når man er alene med barn ja. Mener begynnerlønnen er fra ca. 300 000 eller noe, men det kommer jo veldig ann på hvor man får jobb da.
Mille** Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Jepp, passer nok dårlig når man er alene med barn. Lønna kommer nok an på hvor du bor, men i Oslo kan du kanskje regne med en begynnerlønn på 330 000 hos de store revisjonsselskapene, i distriktene litt lavere. Mannen min var nyutdannet for 4 år siden, da var begynnerlønna på rett under 300 000, han regner med det har vært litt økning siden da.
Tante_Sofie Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Hei... Jeg er revisor, og stortrives med det!! Jobber i Drammen/Holmestrand. Begynnerlønna i dette distriktet er på ca 315 000, økningen etter det varierer avhengig av egeninnsats. Jeg har jobbet alt fra 100% til 60% stilling, og det er ingen problem for alenemødre å jobbe i dette yrket. Iallefall ikke i vårt firma!! Selv om jeg ikke har jobbet fullt de siste årene teller innsatsen min mye og jeg får betalt i form av gode økninger jeg også. Det er veldig fleksibelt, mye ferier, men må selvsagt stå på ekstra i perioder. Også mulighet for å jobbe hjemme fra for de fleste.. Husker ikke helt hvor du bor, men du var i sommer hemmeligbrevvenn til tulla mi... Send meg gjerne PM, eller mail på [email protected] med spørsmål. Har byttet nick...var Husmor73... Mvh
Ingen_nick_ledig Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Hei! Jeg jobber som revisor, og stortrives. Jobben er spennende, og en møter på mange utfordringer. Det vi i hovedsak gjør er å kontrollere selskapenes regnskaper, og passer på at det ikke er vesentlige feil i de. Vi kontrollerer også at de følger lover og regler (f.eks. bokføringsloven, skattebetalingsloven mm.) I tillegg utarbeider vi årsregnskap og ligningspapirer for de fleste kundene. Det er riktig som de fleste andre sier her at det er mye overtid i perioden januar til mai, men hvor mye det er varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Max overtid som vi har lov å jobbe i følge arbeidsmiljøloven, er 200 timer, men vet at det er mange som jobber mer. Hos oss blir det forventet at vi jobber 200 timer overtid. Min arbeidsgiver er veldig fleksibel i forhold til når jeg jobber overtiden, jeg kan bruke ettermiddager, kvelder, helger, helligdager.... jeg kan egentlig gjøre jobben når jeg måtte ønske, så lenge det blir gjort. Vi kan ta lang sommerferie dersom vi ønsker det, og på høsten er det også god mulighet for avspasering. Hvorvidt jobben passer for en aleneforsørger kommer nok an på hvor mye avlasting du har. I overtidsperioden jobber jeg selv ca to ettermiddager i uken, og annenhver helg. Da kommer jeg lett opp i 200 timer overtid. Så dersom barnet ditt er hos pappaen annenhver helg og en ettermiddag i uken for eksempel, kan det nok gå greit... Kanskje det går an å få noen andre til å passe barnet en ettermiddag i uken også? Begynnerlønnen tror jeg ligger på rundt 300.000 for tiden.....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2007 å nå ble jeg glad :-) jeg regner med at han kommer til og være hos pappaen sin en dag i uken og anden vær helg etter vært. og om man kan ha litt hjemmekontor så kan jeg jo jobbe litt når han har lagt seg. ellers så har jeg jo familie som sikkert kunne hjulpet litt til i perioder. så lenge det bare er for noen måneder i året, for jeg vil jo være sammen småen jeg også.. hihi. hihi.. det kiler litt i magen for alt ble plutselig så nerme :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå