Gå til innhold

Har noen av dere barn som nekter flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 12 uker nekter å spise av flaske. Han tygger på den i to minutter, også begynner å skrike.

Blir jo bundet av dette, hadde vært greit å ha muligheten til å dra bort et par timer, i tillegg til at de vonde puppene mine kunne trengt seg en pause ...noen tips til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her. Eller, han skriker ikke, men skjønner ikke hva han skal gjøre med den ;) Han kan til nød spise 20-40ml på kvelden om han er alene med pappaen og jeg er borte. At jeg gir flaske er bare å glemme, lukter nok pupp av meg ;)

Prøv forskjellige flaske- og smokktyper, også må du nok prøve en stund. Og om det ikke går, så trøst deg med tanken på at det bare r for et halvt år det er slik, snart spiser de alt mulig...

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene om dette. Syns alle gir flaske i hytt og pine. De aner ikke hvor heldige de er, for det er en befrielse av og til. Men du har helt rett, bare noen mnd. igjen :)

Skal prøve flere typer flaske i tilfelle det hjelper. Har forresten kjøpt tutkopp, men funker ikke det heller.

Skrevet

du må bare være tålmodig. om du virkelig vil ha han til å ta flaske må du prøve hver uke. Vent til han er sulten og la pappaen eller noen andre gi han flasken. Er kanskje best om du går ut av rommet. Så kan det være lurt å prøve latexsutt for denne er ikke så "kald" som silikon. Også er det viktig at ikke sutten er for stor. Mest mulig lik brystvorten:)

Lykke til:)

Skrevet

Takk for tips! Hvilke merker har latexsutt?

Skrevet

jeg bruker chicco, men tror ikke de selges lengre. Ellers vet jeg nuk sine har latex. bruker han sutt?

Skrevet

Her har han ikke tatt flaske siden han var 4 mndr. Er nå snart 9 mndr. Han begynte med tutekopp, men nektet drikke dersom det var mm eller mme i den. MM vil han kun ha fra puppen, så her har vi vært bundet en stund. Gått veldig bra. Og nå spiser han jo grøt og annen mat, og drikker vann, så jeg får fint noen timer alene om jeg vil:)

Men forstår at det er frustrerende ja...

Måtte selv avlyse en stor firmafest hvor sambo var hedersgjest pga arbeidainnsasten hans. Ganske kjedelig!

Lykke til iallefall...:)

Skrevet

Har svart deg på ammedebatten :)

Skrevet

Tusen takk for svar og tips! Skal prøve den mam-flaska og nuk flaska med latex!

Skrevet

Ammedebatten her inne vel :)

Var til HI...

Ellers har jeg også prøvd den nye (?) flaska til MAM, og hun virker mer positiv til den smokken ja :) Så nå får vi se da...

Skrevet

Jeg skjønte plutselig ingenting. For jeg startet en debatt som het ammedebatt på skravle i dag :)

Men her går det også litt sukker i mme altså.

Skrevet

Har desverre ingen gode tips til deg annet enn å prøve og prøve, og prøve ulike flasketyper. Begge mine har vært/er sånn. Storebror tok ikke flaske før han var over 8 mnd...så frem til da var jeg bundet... Han tok da Mam-flaskene.

Lillesøster er nå 2 mnd og tar heller ikke flaske - har prøvd 3 typer. Hun tok første gangen jeg prøvde etter mye om og men, men siden det har hun bare hylt når jeg har prøvd. Tenkte å ta en liten pause for så å prøve igjen. Lykke til, til deg Korsika.

Skrevet

Jenta mi er nå 5 mnd og tar ennå ikke flaske, gikk fint en stund men nå er det flaske og smokk nekt;)

Prøver hele tiden så jeg får bare ta tiden til hjelp..

Jeg er veldig glad i flaskene fra MAM, har skaper fullt av de etter første jenta....

Skjønner din frustrasjon!!

Man har liksom bare lyst på litt tid for seg selv, men du kommer over den knekken å....

Jeg syns det går greit nå og liksom slått meg litt mer til ro med at hun kanskje aldri tar flaska...

Skrevet

Ja, vi har prøvd MAM-flaska og den funker litt bedre enn avent, men fortsatt ikke noe stas med flaske uansett. Tutkoppen til Avent har vi også prøvd, men den klarer han ikke å suge noe ut av, er innmari tung det "anti-søl"-lokket de har satt på under.

Såp jeg har egentlig slått meg til ro med at det blir 99% pupp fram til 6 mnd her. Snart bare 1 mnd igjen nå da...

Skrevet

Noen som vet hvilke butikker som selger MAM flaskene????

Skrevet

Selges på vanlige matvarebutikker her i hvertfall - kjøpt både på Obs og Rema.

Skrevet

Har premturbarn og på sykehuset brukte de å gi MM fra kopp i steden for flaske. Har sett de selger den på apoteket, det er som en liten kaffekopp med "helletut".

Hjemme har vi hatt stort hell med å servere MM i shotsglass til mini. Flaske ble aldri noen suksess her i huset.

Skrevet

2 råingen min nektet flaske,tutkopp,tuteflaske.. så han ville kunn ha pupp.. sluttet me pupp når han var 14 mnd, da fikk han vanlig glass m/vann..nekter å drikke melk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...