LitenIda Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Viljar kom til verden 22.september, nesten 5 uker før termin! Han veide 3260 gram og va 49 cm lang (så hadde jeg gått til termin hadde gutten min blitt over 4 kg). Min fødsel var hard, og jeg husker at jeg tenkte etterpå, at Herregud, det her orker ikke jeg igjen, denne ungen får bare bli enebarn Men bare en liten stund etterpå er smertene glemt, og jeg skal hvertfall ha en til Fødselen min begynte med at vannet plutselig gikk.... dette var mellom 16 og 16.30. Ringte inn til føden, og fikk klarsignal til å kjøre inn, trengte ikke ambulanse, da jeg hodet var festet. Kom inn til føden, og bare etter en halvtime der hadde jeg 6 cm åpning! Fikk dusjet og "slappet" litt av før vi gikk inn på fødestuen. Der var det bare å legge seg i sengen, for nå kom riene tette som hagl. Fikk lystgass, noe som var greit, i og med at jeg hvertfall klarte å slappe litt bedre av da, men følte meg jo dritings hver gang etter jeg hadde pustet i den masken. Riene kom så tett at jeg ikke klarte å slappe av, og så falt fosterlyden, så nå måtte de tilkalle legen.... opplevde ikke dette som dramatisk, men mannen min syns det var litt ekkelt. Legen fant ut at de skulle hjelpe gutten min litt med vakum og satte på sugekopp (vondt). Så etter 5 pressrier og litt hjelp med vakum, så var gutten ute, litt over 3 timer fra vannet gikk! Fikk gutten min opp på magen, og navlestrengen ble klippet Var så skjønn atte Revne litt og legen måtte klippe også, så brukte en del tid på å sy etterpå, noe jeg syns var kjempeubehagelig i og med jeg følte meg helt ferdig med hele fødselen. Nå har jeg endelig komt hjem fra sykehuset, og alt står bra til med alle 3. Det var så absolutt verdt det Lykke til alle sammen!
lolitalempica Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Gratulerer sååå masse!!! Eg glede meg sånn:) Kos deg:)
hege desember baby Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 gratulerer så masse med gutten. jeg venter også en gutt, i des. men har en følelse på at han kommer før. har endel kynnere og magen er hard hele tiden. hadde du noen symtomer på at han kom før?som jeg kan legge merke til?
Tussa og Sofie Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Grattis med mini, gikk jo kjapt ihvertfall, men sikkert veldig intenst når det stod på. Bra du ikke ble helt skremt da ;o)
Strutsen har nå 2 gutter! Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Gratulerer! Ps! Veldig fint navn dere har valgt. Viljar var lenge på navne-førsteplassen på gutten vi venter. :-)
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 gartulerer med lillegutt da =)))
velsignet med to Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Gratulerer med gutten! Nydelig navn dere har valgt
LitenIda Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2007 Takk for alle gratulasjoner Til hege desember baby; hadde stigende blodtrykk fra 5 september, men det er ikke nødvendigvis et symptom, og så hadde jeg en del sammentrekninger og mensmurringer den siste uka før fødsel, og så gikk slimproppen dagen før (ikke noe propp, men masse slim som ikke var utflod). Men var ikke forberedt den dagen jeg fødte for det om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå