Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 ...hvorfor er dere det? Det holder ikke å si at "pappaen skal få slippe til så mye han ønsker", men samtidig ikke legge til rette for at han skal få delta i matingen også. Her er det visst noen som snakker med to tunger...!
Impulsiw Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Har det vært en diskusjon på det? Jeg mener man bør amme hvis man har melk. Det er faktisk det beste for babyen. Men har man ikke melk eller klarer å holde produksjonen oppe, så er det jo greit..... Ellers kan man jo faktisk melke seg så far også får ta del i matingen....
*1+1=2 små* Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 hvorfor skal man lage mer jobb for seg selv og barnefar ved å mate med flaske, når pupp er perfekt temp. og alltid tilgjenlig?!?!? Å gi mat er det eneste vi må gjøre alene, fordi det er mest naturlig å gi pupp. Hvis jeg uansett må mate med flaske kan far mate så mye han bare vil, men jeg gidder ikke å ta sjangsen på å at ungen slutter å amme bare fordi noen som deg anonym mener vi er egoister!
Løven & lurven Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Har tenkt til å prøve så langt det går med pumping og pupping. Ikke av noen annen grunn enn at pappa kan mate og være alene med baby og jeg være borte en stund. Tror det kan være viktig for noen fedre å få være alene med babyen og alt ansvaret uten mor, for deres egen selvfølelse. Og det vil ikke jeg nekte min bedre halvdel. At ungen skal slutte å ta puppen har jeg ingen tro på.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Har ikke fått med meg diskusjonen, men her er min mening: Helt greit med flaske! Jeg har pumpet meg og gitt på flaske. Har også gitt morsmelkerstatning om nødvendig. Men det gir de litt treg mage, så prøver å unngå det om jeg kan. Det jeg ser er at det er litt "risikofylt" å gi mye flaske når barna begynner å nærme seg 2 mnd. Det er i alle fall min erfaring. Jeg har hatt for lite melk på den tiden, og har derfor måttet gi morsmelkerstatning en gang om kvelden. Etter hvert ble de mer og mer glad i flaska, selv om det bare var en gang for dagen, og plutselig, helt ut av det blå, så BRÅNEKTER de å ta puppen! Først skjønte jeg ingen ting! Ungen hylte som en gal, men bare vred seg bort og lå i bue når jeg prøvde å ta ham til puppen! "Han må jo være sulten.....det er 4 timer siden sist!" Så hentet mannen min flasken. Jeg prøvde på nytt å legge til puppen, men samme reaksjon.....så puttet i flasken, og ungen søg som en gal! Slukte hele flasken, og ville ha mer! Prøvde flere ganger dagene etter, men han godtok kun om natten. Slik gikk det med andremann også. Så det kan nå være noe å tenke på fremover. Flaske er helt ok, men det kan være greit å være litt forsiktig hvis man har planer om å amme en stund. Når barna mine nektet puppen begynte jeg å pumpe meg og gi på flaske. Det går for en stund det også. Helsesøster sa at hvis de fikk et helt måltid morsmelk for dagen var det nok til å opprettholde nytten de hadde av den (feks immunforsvarets fordel). Så de fikk en flaske for dagen med morsmelk, og resten frøys jeg ned. Så når jeg sluttet å pumpe meg, så hadde jeg morsmelk til dem en god stund etter. Etter 6 mnd er det visst ikke så stor nytte de har av morsmelken, sa legen min......Er ikke helt sikker på det, men på den tiden orket jeg ikke å fortsette pumpingen, så da sluttet jeg etter helsesøsters råd. Lykke til folkens :-)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Litt pussig at enkelte tror at den eneste måten man kan delta i stell/oppdragelse av barnet er dersom man gir det mat de første ukene/månedene :-) Selv om mor ammer, kan da far delta på lik linje ellers, ikke noe problem :-) Og det er jo bare en svært begrenset tid av barnets liv at det kun vil ha pupp uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå