Gå til innhold

Har DU barn med dren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål til deg.....

* Har barnet ditt hatt gjentagende ørebetennelser?

* Har barnet nedsatt hørsel?

* Må barnet legges i narkose for å få satt inn dren?

* Tar dere noen forholdsregler nr det gjelder bad/dusj/svømmehall?

* Plages barnet ditt over at det har dren i øret?

* Har hørselen blitt bedre etter innsetting av dren?

Flisa har blitt henvist til ø/n/h og jeg er full av spørsmål.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt barn med dren og har selv hatt det.

Svar på dine spørsmål bli

*Ja,vi hadde begge gjentatte ørebetennelser

*Ingen av oss har nedsatt hørsel,men hadde når vi hadde ørebetennelse uten dren

*Nei,enn trenger ikke det,det er alt etter hvor stort barnet er,om det klarer å ligge i ro,når en bare tar lokalbedøvelse

*Du må ikke få vann i ørene når du har dren,så det må enn passe på. Ha badevatt i ørene og badehette,når en skal bade.

*En merker ikke drenet i ørene

*Når drenet ikke er i øret og enn har betennelse,da hører enn mindre enn når drenet er der.

Håper du ble klokere av svarene mine.

Skrevet

Takk for svar og ja, jeg ble klokere!

Flisa er 3 år så jeg regner med at det kan bli litt kinkig med lokalbedøvelse....

Hvor gammelt var ditt barn ved innsetting?

Skrevet

10.5 mnd så der var det full narkose. Selv var jeg ni månder,så jeg husker ikke så mye av første gang,men jeg var et unntak og hadde dren til jeg var 18 gikk uten i noen år og hadde dren igjen.Nå har jeg ikke hatt dren på 6-7 år

Skrevet

Tusen takk for hjelpen, kjenner at jeg ble litt beroliget nå:o)

Skrevet

Det er ikke noe å være redd for. Mange synes det er skremmende,men det er et enkelt ingrep og en kjenner ingenting etterpå.

Lykke til

Skrevet

Nå begynte jeg nesten å gråte her.... er jo litt bekymret for at dette skal ha noen ringvirkninger til hun blir større.

Men da skal jeg putte ordene dine langt inn i hjertet og ta de frem når jeg kjenner at det butter litt ang dette:o)

Skrevet

Min eldste hadde dren. Han fikk det i 3 års alderen. Hadde ikke ørebetennelser, men vi oppdaget det på en flytur. Verdens blideste unge som aldri gråt, gråt seg igjennom 6 timer på fly. Prøvde å være forsiktig med vann i ørene hans etter at drenet var satt inn, men var umulig da han var mest under vann da han skulle bade. Hadde muligens noe nedsatt hørsel, uten at vi merket noe med dårlig språk. Han hadde derimot aldri "innestemme", noe han fremdeles ikke har som 25 åring, men hørselen er normal. Gjør deg oppmerksom på at innsovningen til narkose var veldig vemmelig å se på. Jeg var ikke forberedt på det. Ettepå kom han seg veldig fort:)

Skrevet

Guri så slitsomt Prekæs....

Flisa har hatt en naturlig utvikling på språket men den siste 2 mnd-perioden har det egentlig stoppet seg litt. Regnet nesten med at ordforrådet ville bli enda større etter barnehagestart, men det har jo nå sin naturlige forklaring.

Hvordan vemmelig mener du?

Skrevet

Eldste jenta vår på 3 år fikk innsatt dren for snart 1 måned siden.

1. Hun har hatt veldig mange ørebetennelser. Trommrehinnen har sprukket flere ganger, rekorden er 3 ganger på 3 uker. Hun har hatt mye væske derfor trommehinnen har sprukket.

2. Ikke godt å si. Hun snakker ganske bra og vi har ikke merket forandringer i språket etter hun fikk dren.

3. Ja. Fra hun sovnet til hun våknet av narkosen gikk det ca. 15 min. Så det er fort gjort.

4. Vi går ikke på bading. Når hun bader hjemme så bruker hun propper i ørene. Kjøpes på apoteket.

5.Ikke som vi merker.

6. Ikke som vi vet/merker.

Hvor gammelt er barnet ditt? Sjeldent de setter dren på barn under 2 år.

Skrevet

Takk for din opplevelse av dette NoDoubt....

Jeg blir litt tryggere når jeg leser alt dere skriver:o)

Flisa er 3 år.....

Skrevet

Det går nok kjempe bra:-) Viss hun er mye plaget så er det bare positivt å få dren!

Jeg grudde meg som en gal før operasjonen men det gikk over all forventning:-)

Skrevet

Hun er ikke så mye plagetr tror jeg, men i går kveld hørte hun ikke hva jeg leste. Hun lå da på det øret med best hørsel...

:o)

Skrevet

Jeg satt med han på fanget da de ga han narkose. Han rykket litt til og "forsvant" på en annen måte enn når de sovner vanlig. Husker sykepleieren kjeftet på narkoselegen for ikke å ha forberedt meg. Det var helt normalt sa de.... bare ikke for meg som ikke hadde sett det før. Var ikke meningen å skremme deg. Guttungen var oppe og tuslet rundt bare kort tid etterpå.

Skrevet

Akkurat likt var det med jenta mi og.

De setter vanligvis narkosen i hånda men de bommet på henne så da fikk hun i maske. Er visst ikke så fælt å se på når de får i hånda, da ligger de på operasjonsbordet og sovner.

Skrevet

Min gutt på 3 år har, fikk operert inn i desember i fjord.

* Har barnet ditt hatt gjentagende ørebetennelser? Nei, kun en gang

* Har barnet nedsatt hørsel? Ja, han hadde før drenet kom inn, var nedsatt med ca 40 desibel

* Må barnet legges i narkose for å få satt inn dren? Ja

* Tar dere noen forholdsregler nr det gjelder bad/dusj/svømmehall? Ja, vi har øredråper vi må dryppe i ørene etterpå

* Plages barnet ditt over at det har dren i øret? Nei

* Har hørselen blitt bedre etter innsetting av dren? Ja, men vi merket faktisk ikke at han hadde nedsatt hørsel, så vi merker ikke forskjell, men legene sier han har bedre hørsel nå

Skrevet

Jeg har hatt dren og min bror har fremdeles. Han er 17 år. Vi har begge hatt mye ørebetennelser, og vi har begge nedsatt hørsel. Ble lagt i narkose dengang jeg fikk lagt inn, men det er maaange år siden;). Måtte være nøye med å passe ørene når jeg var i kontakt med vann. Var ikke plaget av drenet. Hørselen ble mye bedre når drenet var på plass. Men som nevnt tidligere er hørselen ikke som den burde være.

Skrevet

Takk det var godt å lese historien din Nodoubt. Det var faktisk noe sånt jeg så for meg etter at de andre hadde gitt meg noen opplysninger.

Til alle sammen :

Tusen takk for at dere ville opplyse meg, da blir alt litt enklere:o)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...