Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Hun har ikke sovet lange dupper på en stund nå, bare 45 min maks. Nå derimot blir hun rasende når hun legges i vognen eller vuggen på dag tid. Kan til og med begynne å hyyyyl skrike når vi går tur.. Hva skal jeg gjøre.. HJELP!!! I dag holdt je gpå 1 1/2 time før hun sovnet en dupp på 40 min!!
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Stakkars deg, det blir værre i 2 års alderen... ;P Neida, min har også hatt perioder med soveproblemer, som har gått over uten at jeg har gjort noe anderledes.. Når du har utelukket det mest vesentlige (feil smokk, ubehagelig bleie/klær, varm/kald, tenner, overtrøtt) må du bare holde ut og håpe det retter seg med tiden. Det kan være så enkelt som at alt rundt henne begynner å bli så spennende at hun ikke vil gå glipp av noe uansett hvor trøtt hun er. Hvis hun da ikke spiser dårlig og er sutrete når hun ikke er trøtt, for da kan det være verdt en tur til legen.
Impulsiw Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 kan det hende hun får magesmerter e.l når hun ligger å rygg? prøvd å legge henne på siden? Et par bøker under beina i sengeenden for å avhjelpe magen kan jo hjelpe. Jeg har aldri hørt at så små barn skriker fordi de trasser, det er snarere at barnet føler det ukomfortabelt eller har smerter og selvfølgelig blir det enda værre hvis barnet ikke får nok søvn.... Uansett er det selvfølgelig utrolig slitsomt... hvis ikke dette hjelper ville jeg snakket med lege. lykke til
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2007 Sutrer når hun begynner å gni seg i øynene, så da tenker jeg. Ok, nå er hun trøtt. Prøver å legge.. Neeeeida.. Hyyyl og skrik. I går var hun våken fra ett til åtte. Det rare var at hun ikke var spesielt sutrete. Etter at hun ble badet, kom søvnen å tok henne. Stakkars så trøtt, sikker på hun kunne ha sovet hengende i luften. Vet ikke hva det er jeg.. Kan kanskje være tenner selv om jeg ikke ser noe.. Tror hun spiser ganske vanlig. Hun selv som sier i fra når hun ikke vil ha mer pupp Når jeg tar henne opp og går med henne og slikt, så går det over..
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2007 Alt er som sagt helt greit til jeg nærmer meg å skal legge henne.. Prøver siden, men hun blir så sint at kroppen blir stiv som en spett og havner rett på ryggen igjen.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Vet du sånn cirka på dagen hun pleier å begynne å gni seg i øynene? Kanskje prøve å komme henne i forkjøpet ved å legge henne før dette? Unngå at hun blir overtrøtt?? Bare et forslag....prøv å "kartlegge"når på dagen hun begynner å gni seg i øynene..
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Kjære deg. En baby på 4,5 mnd trasser ikke. Den er heller ikke ofte "sinna". Når de gråter er d uttrykk for smerte, sult, tretthet og frustrasjon. Man kan ikke drive og "kjempe" maktkamper med slike babyer. Det skjønner de ingenting av! Klart hun sovner til slutt, men d er ikke fordi hun skjønner at du har rett og at du bestemmer. Det er av utmattelse... Hvis hun protesterer så veldig på å bli lagt ned, hvordan er det da hvis du koser med henne til hun omtrent sovner? Stina er nå 3,5 mnd, og d hender "ofte" at jeg rusler rundt med henne i armene til hun sovner hvis hun er urolig og ikke finner søvnen selv. Andre ganger er d bare å legge henne rett ned, så pusler hun seg i søvn selv. Hun ligger på mage da, hadde aldri gått å legge henne på rygg/siden, da hadde hun ikke sovnet, bare grått. Har gjort slik med alle mine tre, og ingen av dem har blitt "bortskjemte" eller vanskelige å legge. Et av babyenes største behov er kroppskontakt og nærhet, og min erfaring er at jo mer de får av det, jo roligere og tryggere blir de etterhvert som de vokser til. Lykke til
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2007 Beklager feil ord valg. Selvfølgelig trasser hun ikke og jeg skjønner at hun sovner av utmattelse hvis vi er ute og går. Ikke så lett å bare ta henne opp.. Hun er ei stor jente som nærmer seg 8 kg, ikke så lett å bare gå rundt med henne Når vi er hjemme lar jeg henne ikke skrike i 1 1/2 time altså. Tok henne opp og la henne på matten og avledet henner med leking. Til slutt la jeg henne i bagen som hun da sovnet i etter en og en halv time siden første forsøk. I og med at alle barn har forskjellig døgnrytme er det vanskelig å si om hun "klarer" å være oppe lenger nå enn tidligere eller om jeg skal prøve å legge henne etter bare en time. Verdt ett forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå