våken_om_natta Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er helt blåst når det gjelder slike ting. Hvor ofte lønner det seg å refinansiere, og hva oppnår man egentlig med det??
Gjest ->>- Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Når verdien har steget eller noen tilbyr betydelig bedre rentebetingelser. I hvert fall på hus; biler stiger jo sjelden i verdi og jeg hadde heller ikke giddet å ha et billån inkorporert i huslånet. Dersom du f.eks har lånt 80% av verdien på huset ditt, og så stiger boligprisene i området kan det være at du med samme lånesum og ny takst kommer innunder 60% lån (av den nye verdien). Da får du bedre rentebetingelser og altså billigere lån. Fordi banken har bedre sikkerhet.
våken_om_natta Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2007 Ok! Vi lånt alt, dvs 1 500 000 kr. Dette er 2 år siden og tipper verdien på huset har økt med vel 300 000. Er det da noen vits??
olla Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Nei, da blir det ikke vits tror jeg, det er ikke nok liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå