Gå til innhold

Forvirret trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg på UL. Alt så greit ut, men hun mener jeg har termin to uker senere enn min egen menstermin. Noe jeg ikke skjønner. Her er historien: Tok ut homonspiral i midten av februar. Hadde deretter mens den 18.03, 20.04 og 22.05. Altså en 32 dagers syklus. Skulle dermed ha eggløsning rundt den 09.06. Testet positivt den 26.06.

Legens termin (28 dagerssyklus) 27. februar.

Etter mine beregninger 3.mars

UL to uker etter 27. feb.

Lurer på om det er mulig å få en positiv test bare tre dager etter befruktning? Noen som har opplevd det?

Er nok litt skeptisk til disse beregningene, for med forrige hadde jeg menstermin 17.feb. UL-termin den 25. Og ungen kom 9. februar. Tror jeg fikk feil termin også denne gangen.

Skal tilbake på UL om to uker, for jordmor skjønte at jeg stusset.

Fint om noen kan dele liknende erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har og i følge ultralyd testet positivt så tidlig, og det var vist helt mulig mente de på ultralyden.

Skrevet

Det virker som det er veldig vanlig å blir satt tilbake 2 uker på ul. Jeg regner med at jeg og blir det, men kommer til å nekte på det for vet når jeg fikk positiv gravitest. Grunnen til at jeg kommer til å si ifra er at det samme skjedde sviger søstra mi. Og om hun skulle gå etter ul termin (noe som man da gjør) ble babyen laget når mannen hennes var utenbys. Så viser det seg da, at babyen kommer en uke over hennes termin og en uke før ul termin, og babyen er veldig tørr. Altså regner de med hun har gått over termin og hennes egen termin er riktig.

men at du har fått en positiv el test betyr ikke at du har/har hatt el. den viser jo bare at du har stigning i kroppen, og kan forvente el i løpet av et døgn..

håper du forsto noe av dette..;)

Skrevet

Vet du hva, akkurat det samme har skjedd her, og vi hadde en fin diskusjon på skravle om dette der noen kloke damer forklarte meg at et befruktet egg kan gå litt i "dvale".

ALTSÅ, du ble befruktet da du hadde el, og så går det i dvale kanskje i opptil noen uker FØR det begynner å gjøre seg om til et embryo/foster. Skjønner du?

Derfor kan man teste såpass "tidlig" positivt likevel, fordi egget er jo befruktet, men babyen har bare ikke begynt å vokse skikkelig enda på en måte... =)

Jeg hadde termin den 4. januar først, men nå har jeg den 16. januar, noe som ikke JEG skjønner. Men som legen og jordmora mi sa. EN graviditet er IKKE mattematikk, men BIOLOGI. Så det er jo spennende... rart at det går ann noe slik. Den siste terminen vi får på ordinær ul, er den terminen som sier ifra NÅR babyen er klar for å komme ut, og ikke NÅR man blir befruktet om du skjønner? =)

Ble mye skriving her nå... hihi

Skrevet

Hei igjen!

Takk for svar. Nei, jeg hadde ikke tatt noen EL- test. Beregnet bare eggløsningen utfra min menssyklus. Men hvis UL-terminen stemmer må jo det bety at jeg hadde eggløsning mye senere enn beregnet. Er det vanlig? Som regel er jo den 12-16 dager etter førstedag mens.

Skrevet

Takk for svar Lalla og Lykkeliten

Dette har jeg faktisk ikke hørt om før, så da har jeg lært noe nytt idag og!! :) Blir spennede å se hvilken termidato jeg ender på til slutt. Skal som sagt tilbake på UL om to uker, for jordmor ville være mer sikker før hun endelig satte en dato.

Skrevet

Bare hyggelig =) Nei, jeg ble overrasket over dette jeg også... kroppen er et merkelig maskineri gitt... Men si ifra om hvordan det går hos jordmor neste gang da, så kanskje vi begge får bedre svar rett og slett... =) =) =) For jeg får ikke på ny ul =(

Skrevet

Ja du skal få høre hvordan det går. Jeg er nok ekstra på vakt, fordi jeg mener mitt forrige barn hadde de samme målene som de fant i dag. Skal ta med disse til UL neste gang, for å høre hva de mener om det. Og han kom jo som sagt 16 dager før UL termin. Han var da 3170g og 50cm lang og hadde fryktelig lange negler (har hørt at man kan se det på neglene om de er født før tiden)

Skrevet

Ahaa, sier du det ja... hmm, skal jeg se etter når babyen kommer her. Var perfekt småen din da =)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hva du mener.

Jeg hadde siste mens 21.5, testet positivt 13., 14., og 18.6.

Min termin var utfra mens 27.2, men ble justert til 26.2 etter UL, noe som stemmer helt med når jeg hadde eggløsning (som va 3.6).

Jeg har ca 29 dagers syklus...

Har jeg misforstått dine tall??

=)

Skrevet

ps

Eggløsning regnes ikke ETTER mens, den regnes FØR den neste mensen, og er "alltid" 14 dager før neste mens... Skjønte du noe av det? Så dersom du har lange sykluser, så er likevel eggløsningen 14 dager før neste mens...

8-)

Skrevet

Det er vel bare ca-tall om når man har eggløsning. Jeg og min mann hadde ikke sex før ca 22 dager etter første mens-dag, og jeg ble gravid :-) Så det er nok ganske variabelt!

Skrevet

Hei Dolly Duck

Dette var det jeg mente. Jeg tok ut spiralen i midten av feb. Deretter hadde jeg tre menstruasjoner med nøyaktig 32 dager mellomrom. Utfra dette regnet jeg ut at jeg skulle ha eggløsning rundt den 09.06 (siste mens 22.05). Vi hadde sex den 04.06, 06.06 og 11,06 ( som jeg vet helt sikkert). Utfra dette beregnet jeg min termin til ca.03.03.08.

Jeg ble derfor veldig i stuss da jordmor ville sette meg tilbake to uker fra 27.02 til 12.03. Det vil jo da si at jeg ble befruktet da jeg normal skulle hatt min menstruasjon. Litt snodig siden den har vært så innmari regelmessig. Med mindre at detbefruktede egget ligger i "dvale" slik som en anne forklarte.

Skrevet

Legen min mener at de fleste kvinner vet selv når riktig termin er. Dette har blitt dokkumentert mange ganger.

Denne gangen har jeg blitt flyttet på, noe som er rett og slett feil! Jeg brukte el test, og hadde dessuten blødninger i uke 5 og 6 pluss uke 8-9. Var på ul ikke mindre enn 4 ganger før jeg var 12 uker, og fosteret utviklet seg helt normalt. Derfor altså ingen mulighet for dvale. Likevel ble den flyttet.

Jeg fikk i 1998 tvillinger. Det ble oppdaget i uke 6 at jeg ventet tvillinger. De er to-eggede og hadde gjennom hele graviditeten ulike mål.Skulle liksom vært 14 dager kortere på vei med en av de. Fikk selvfølgelig ekstra oppfølging og MANGE ul. Ingen av de gikk i noen form for dvale. Hjertet slo på begge ved 6 uker. Da rørte de ikke termin. Barna ble sjekket i det de ble født, og jeg fikk da beskjed om at de var kommet til verden uke 35+1 som var helt korrekt i følge mine beregninger. De veide 17,15 og 19,20 noe som tilsa at de ikke hadde vokst fra uke 31.

Vet dere sikkert med dere selv, så stol på det.

Hva er det Øystein Sunde sier? kom ikke her, og kom ikke her. Det er vi som vet når terminen deres er!

Lurer på om terminen til kona hans ble flyttet en gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...