Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å fått den "o'store ammetalen" av helsesøster etter at jeg fortalte at jeg ville begynne å gi jenta mi en flaske med erstatning om kvelden for å se om hun sov bedre om natten, sitter jeg igjen med dette intrykket:

Mødre som bevisst velger å bare gi erstatning allerede før barnet er født er de største egoister i verden!

Å gi erstatning innimellom selv om man har nok melk (slik som jeg har) er bare ren latskap. Skal man bort så må man pumpe pumpe pumpe. At barnet spiser hele tiden og tydelig trenger noe mer er heller ingengod unnskyldning.

De som har for lite melk, de må bare amme og amme og amme selv om man ikke har nok melk. Melka kommer nok skal man se! (At de fleste får mindre melk av dette stresset bryr man seg ikke så mye om...)

Selv om man har mistet melka, så må man bare prøve å pumpe hver dag for å se om den ikke kommer tilbake igjen.

Grøt begynner man ikke med før barnet er 6 mnd uansett.

Røykere burde vært sterilisert!

At røykere (som burde steriliseres) bare gir mme, er den største synden på jord.

Amming skal foregå til barnet er 2 år eller til barnet selv ikke vil mer.

Og man skal aldri ta noen hensyn rundt amminga. Det er bare å dra puppen frem uansett setting.

*gleder meg til jeg har flyttet og får ny hs*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter (heldigvis) igjen med et annet inntrykk enn deg!

Men jeg er nok enig med helsesøsteren din at det er greit å amme overalt - forutsatt at man er diskre. Og der er jo latrskap å gi flaske når man har nok melk...(har vært lat selv, bare så det er sagt...hehe...)

Skrevet

Jeg har ikke noe imot å amme, jeg syns det er koselig. Men når hun spiser med max 2 timer imellom, og tydelig ikke blir mett av melka, så syns jeg at hun ikke skal være så negativ på at jeg vil prøve en flaske om kvelden. Tidligere sov hun 7-9 timer i strekk. Nå sover hun max 4 timer. og etter det skal hun ha mat hver time til vi står opp og for det meste resten av dagen.

Skrevet

Enig med HS, ingen ammehjelper eller HS som vil anbefale MME .

Dette er jo ett valg hver enkelt må ta selv. Men å forvente anbefalinger om at man burde gi MME er langsøkt. Spesilet om man har nok melk selv....

Dessuten er det den tykke melken du har om kvelden som gjør at barnet sover bedre :)

Har man nok melk kan man vell pumpe og MM dersom man vil gi flaske.

Skrevet

jeg sitter med samme inntrykk, bare ikke så drastisk... fikk sure blikk når jeg sa jeg ga flaske om kvelden, for han skulle da ellers ha ca hver time, og ble slitsomt etterhvert...

men hadde ikke mye melk heller da.. etter 5 mnd med iherdig prøving fikk jeg råd til å begynne på ammete, ikke tenke på at jeg faktisk var møkk sliten, og hadde prøvd så godt jeg kunne å amme.. har man ikke melk har man ikke..

å amme hvor som helst og når som helst gjorde meg ingen ting, er det mest naturlige som finnes i verden!

Skrevet

Jeg er som privatperson enig med HS, men en helsesøster bør vel som fagperson være litt mer myk i kantene...

Skrevet

Det er vel ikke det å gi flaske som er så viktig, Mer det at man er sikker på at hun får det hun trenger.. (Siden hun spiser hele tiden når hun er våken.)

Skrevet

Jeg vet, som igrunnen alle andre, at mm er definitivt best. Og det vet selvfølgelig du også;)

MEN;

så sier jeg også; gjør det som passer DEG best, det er tross alt DU som skal leve med dette!! Babyen har det fint, uansett om den får mm eller mme :)

Lykke til:D

Skrevet

Godt ikke alle helsesøstre er like. Jeg fikk full støtte fra min helsesøster da jeg sluttet med amming etter 2 mnd.. (pga. brystbetennelse og andre ammings-problemer..)

Har en frisk og glad liten sønn på 6 mnd :-)

Skrevet

Det er ikke snakk om å slutte å amme. Det er snakk om å gi ei flaske med 160 ml mme på kvelden. Resten av tiden skal det ammes.

Men syns dere de andre synspunktene hennes er helt ok?

Skrevet

salat: mener du at det er latskap å gi flaske i alle tilfeller? eller i et tilfelle som dette? jeg hadde masse melk, men lillegutt skjønte ikke åssen han skulle suge, hadde feil teknik, fikk det ikke til, lå på barsel i 5 dager, fikk hjelp hver gang han skulle spise, men de fikk det heller ikke til... ga han av kopp eller flaske, fortsatte å legge han til puppen hjemme hver gang han skulle spise, men endte med å gi på flaske siden han ikke klarte det. etter noen dager fikk jeg brystbetenelse, ble veldig dårlig og ble lagt inn igjen... måtte pumpe hver annen time, var helt utslitt. følte meg etterhvert så låst av styrt av denne pumpinga at jeg ikke kosa med med babyen i det hele tatt. bare gråt. så jeg tok den vanskelige avgjørelsen å trappe ned og til sist slutte å pumpe meg. gikk over til MME. har ikke hatt noe press fra hverken de på sykehuset eller HS, fått mye støtte. Er jeg lat da?

jeg synes ikke det er greit av hs å si sånt til deg HI, de kan si hva som er anbefalt men ikke noe mere. Jeg synes at det er ens eget valg og ens eget ansvar. akkurat som at det er ens eget valg alt annaet ang babyen, feks påkledning osv.

Skrevet

Hun sover mye bedre nå enn normalt. Har sovet 4 timer i dag. normalt er kanskje 2

Skrevet

Vi fikk også veldig krasse meninger fra vår hs en stund.. men så plutselig måtte noe ha skjedd... For vi var der ikke mellom 3 og 5 mndr, og da; vi hadde begynt med tynn grøt når mini var 4 mnd og ei uke. Jeg hadde den lange talen klar om hvorfor. Og mannen var med :-p Men så; hun spurte Ammer du enda? -Ja. Får han noe annet da? Ja, litt tynn grøt har vi begynt med. Åja, det er bra. Hvor ofte? - Bare på kvelden. Åja, dere kan sikkert utvide til flere måltid snart da. ØØØhhh... *fnis* altså, det var jo bra da, men jeg satt med den maska.. så det hender de ombestemmer seg

Men nok om det. Til HI; det er DU som er moren. Hs er det for å gi råd, ikke retningslinjer. Så lenge du gjør det du mener er best for DITT barn, og det ikke er noe som er skadelig da selvsagt, gjør du som du synes er best!

Noen hs tror de er gud, men sånn er det altså ikke. På annen side hender det at de har en del smart å komme med, innimellom :-)

Stå på!

PS. Jeg ammer hvor som helst, jeg :-p

Skrevet

Selvsagt ikke. Jeg skulle kanskje skrevet at om ammingen går problemfritt er det latskap. Men jeg synes kanskje du overtolker det jeg skrev og går veldig i forsvarsposisjon. Og det trenger du ikke. Har hatt et flaskebarn selv pga mislykket amming, sår og smerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...