Gå til innhold

Hva synes dere om jenter som frir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg lurer fælt på å fri til kjæresten min gjennom 5 år....

Er ikke i tvil om at han sier ja, det er bare det at jeg alltid har vært litt gammeldags og syntes det har vært mannens oppgave. Samtidig synes jeg andre jenter som frir er tøffe!

Men skal jeg vente på han for å fri, kan jeg vente leeenge....

Synspunkter?

Og gode tips om hvordan å spørre eventuelt......:)

Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann du..=)

sitter med samme tankene som deg.. skal jeg vente på at min kjære skal fri,så tror jeg at jeg må vente for evig. så da har jeg vent meg til tanken at det er jeg som må trå til her for at det skal skje. jeg personlig tenker på at det er ikke slik det skal være,for jeg har alltid ment at det er mannens oppgave. så jeg synes det er tøft av de jentene som gjør det.

har tekt litt på hvordan jeg evt skal gjøre det. har lyst til å gjøre det skikkelig romantisk en eller annen plass.. kose oss skikkelig begge to. så slå av en prat om hva og hvordan jeg vil tilbringe resten av mitt liv osv.. ja,nei.. vet egentlig ikke..=)

men lykke til i valget ditt..;o)

Skrevet

Du må vel egentlig vurdere selv hvordan du i ettertid vil føle det ved at det var du som fridde, samt hvordan du tror han vil like å bli fridd til. Noen menn vil sikkert synes det er smigrende og kult, andre vil kanskje føle seg truet av det - dersom de selv egentlig ikke er klar for et giftemål enda. Et frieri betyr mye og det kan få både positivt og negativt utfall for forholdet - man blir tvunget til å tenke gjennom om man vil "ta steget videre". Men dette gjelder jo uansett om det er dama eller mannen som frir da :-) Jeg tenker at dersom du føler forholdet deres er klart for neste skritt, så har du ingenting å tape på å fri til han egentlig :-) Forhåpentligvis sier han ja og dere lever lykkelig sammen alle deres dager - he, he! Personlig ville jeg aldri fridd selv - og ventet i nesten 7 år på frieriet. Etter mange kraftige hint fra min side kom det - endelig :-)

Skrevet

Men blir det ikke litt det samme? At vi hinter oss ihjel for å få mannen til å fri, mener jeg?

Vet ikke mange jenter som IKKE hinter, både store og små hint, meg selv inkludert. Er det så mye bedre enn å fri selv da? Oppleves ikke det som press?

Tenker bare at det er jo ikke helt "hans idè" å fri når jenta har hinta i år og dager.....

Ikke sikker jeg, flere meninger?

Skrevet

Jeg synes det er bedre at du frir enn at du hinter ihjel frieriet. Det er mer romantisk at du frir enn at du "presser" han til å fri. Noen mannfolk er bare ikke innstilt på å fri. Her i huset har vi bare pratet oss frem til det og i felles enighet har vi bestemt oss for å gifte oss i september til neste år. Vi har vært samboere i 9 år og har et barn sammen, så jeg synes det er helt greit at det ble sånn. Selv om jeg innerst inne drømte om et ultraromantisk frieri.... Men, men. Gift blir vi lell. Lykke til! ;)

• 4 uker senere...
Skrevet

Det står stor respekt ut av kvinner som frir.Skulle gjøre det selv,men så kom min kjære meg i forkjøpet

Skrevet

He-he.... høres kjent ut. Har hinta og venta i flere år, og tilslutt bare bestemte jeg meg for at dette må jeg ordne selv hvis det skal bli noe. Det var en utrolig deilig følelse å ha bestemt seg for å fri selv, og så brukte jeg litt tid på å finne en OK anledning.

Jeg klarte ikke å spørre, så jeg skrev det på en fin lapp som jeg rulla inn i en liten lekering som jeg pakka inn og hengte på noen røde roser :)

Han ble så glad! Og han har vært mer ivrig enn meg så langt i å planlegge og finne ut av ting :)

Hvis du vet han vil si ja, og at det egentlig bare er du selv som vil være prinsesse og bli fridd til, så er det ingen grunn til å vente!

Go for it! Lykke til!

Skrevet

Hm...ja, jeg er ganske så gammeldag jeg også. Frieri er en "mannfolk jobb" .

Hadde nok aldri fridd selv :-), men det visste han. Vi pratet ofte om fremtiden, samboer kontra giftemål og vi sa våre synspunkter. Han visste hvor viktig dette var for meg. (Kanskje dette er et tema dere kunne ta opp en gang? Hva tenker han om dette og du.)

Han visste hva jeg tenkte om dette iallefall og "vips"...før jeg visste ordet av det - helt så uventet så skjedde det. Det var ganske så romantisk. Han tok meg helt på "senga" så uvitende var jeg at han trodde ikke jeg ville si ja. Men sjokket og gleden var så stor at jeg ikke fikk frem ett ord/gråt og gråt..... - av glede selvsagt :-)

Dette skjedde for 1,5 år siden og han spør stadig om jeg vil sette datoen. :-)

Vi er ganske så enig om når det skal skje og hvordan.

Så....den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

Lykke til alle sammen.

PS! I løpet av 2008 vil jeg bli fru og gjett om jeg gleder meg.

Hilsen "brud 2008"

Skrevet

29 februar er jentenes dag til å fri til gutta.

altså hvert fjerde år......

jenter som frir er TØFFE!!!

kunne funnet på å gjort det selv faktisk......men er litt tidlig enda!

Skrevet

Jeg synes det er tull at mannfolka skal fri for enhver pris. Jeg kunne ha fridd til mannen min, men han kom meg i forkjøpet. Litt overraskende, for han hadde aldri gitt inntrykk av at han hadde lyst til å gifte seg.

Men som en skrev over her, fri til den utkårede den 29. februar, skuddårsdagen. Er jo skuddår til neste år, så det er ikke så lenge til :-) Da blir det kanskje litt morsomt, og man slipper muligens følelsen av å ha blitt snytt for et frieri. Og så får man automatisk litt drahjelp til å formulere frieriet, hvis man skulle trenge det.

En venninne av meg fridde på skuddårsdagen, han ble helt overrumpla, men svarte selvsagt ja.

En eventuell bonus er også at hvis han svarer nei, så må han ifølge tradisjonen kjøpe 12 par hansker til den forsmådde friersken!

Skrevet

Jeg fridde til min mann skuddårsdagen 2000 og fikk ja. Jeg sa i fra i god tid, slik at om han ville komme meg i forkjøpet, så hadde han muligheten."Selvgjort er vellgjort", sier nå jeg...

Jeg synes det er like naturlig at jenter frir, vi lever jo ikke på 1800-tallet enda!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...