Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er i uke 27 og har de siste dagene merket at utfloden har forandret litt farge. Den er nå mer grå/gul, og det renner litt av det når jeg tisser. Jeg har vært mye plaget med sopp, og det har til stadighet kommer tilbake. Kan dette være bakteriell vagionose?, og er det farlig ubehandlet? Tenker litt på for tidlig fødsel og slikt. Noen med svar/tips/erfaringer?
Erisa* Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Hvis det er bakteriell vaginose, så vil jeg forvente at det lukter ganske ille. Men uansett syns jeg du godt kan ta kontakt med lege eller jordmor for å få undersøkt hva det er! Kan godt hende det er helt normalt, men for sikkerhets skyld:) Hvis det er bakteriell vaginose, så er det ganske enkelt å behandle med antibiotika, men greit å få behandlet.
Bdancer Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 jeg vet at baktriell vagionse fører til økt utflod og det lukter veldig vondt - men aner ikke noe om farge... Det behandles med antibiotika - men vet ikke hvor bra det er å gå på det mens man er gravid. Det er ikke farlig å ikke behandle det (så vidt jeg vet), det kan fakstisk gå over av seg selv, men vender gjerne tilbake da... Dette er snakk om ubalanse i ph-verdien i underlivet. Skyll med rent vann og ikke bruk såpe. Du kan prøve å kutte ut (helt eller ihverfall nesten) alle melkeprodukter og redusere sukkerinntaket til det minimale. I tillegg kan du spise biola som er bra for bakteriefloraen og ph-verdien. Men uansett så er det jo greit å spørre lege:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 hei, prøv først og kjøp en canesten stikk pille, som du selv fører så langt opp i kjeden du kan, ikke bruk den som følger med, det er en pille på 500 mg, går det ikke vekk da så gå til lege, klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå