mamma tiL 1stor+2små Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg er nå i en alder der jeg blir tilbudt fostervannsprøve. Kan noen gi meg synspunkter på dette, Hadde dere tatt i mot det og hvorfor, hvis dere ikke hadde det,hvorfor ikke??? Der er jo også duo test. Hadde dere heller tatt den og hvorfor eller hvorfor ikke??? Håper på mange svar
Dotten Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg hadde klart heller tatt en duo-test, da fostervannsprøve gir større risiko for spontanabort ev. infeksjonsfare. (Selv om det klart ikke er en stooor prosentsjanse for det, er den tilstede). Tror i bunn og grunn at jeg ikke hadde tatt i mot tilbudet. Ingen god grunn. Har selv en bror med Downs, så er vel kanskje ikke så "redd" for å få et anderledes-barn.....
annem-gravid:-)))) Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg kommer ikke til å ta imot noe annet tilbud enn ultralyd. Tror for min del at ett eventuelt spørsmål om abort ville blitt for vanskelig. Vil foretrekke å ikke vite og ta det som det kommer. Jeg har tenkt veldig mye på dette, men er optimistisk av natur og håper og tror at ting går fint.
jenkas69 Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Vanskelig spørsmål... I utgangspunktet tenker jeg kanskje at jeg vil si ja til duotest, men ikke til fostervannsprøve, pga abortfaren ved sistnevnte. Men er sannelig ikke sikker. Om jeg sier ja til duotest er det kanskje mest fordi jeg satser på veldig positivt resultat så jeg kan smile ubekymret gjennom resten av svangerskapet. Men hva hvis den ikke blir så positiv da? Ville jeg da gått videre til fostervannsprøve? Kanskje det er best å ikke vite? Aner ikke hvordan jeg ville forholdt meg til et negativt svar. Men er det bedre å vite uansett? Så man kan forberede seg? Evt bli veldig glad og beroliget...? Hmm.. har ingen gode svar på spørsmålet ditt egentlig, bare mange spørsmål selv...
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg ville tatt prøvene for å finne ut OM og på den måten være mer forberedt DERSOM de skulle finne noe :-) Og med alder er det er større risiko for at de kan finne noe, og da synes jeg svar - om de er aldri så tøffe er greie rettesnorer å forholde seg til. Og sjansen for at de IKKE finner noe og at du kan slå deg ennå mer til RO er jo større enn det motsatte, så... Hva du enn velger - gjør det du føler best for deg. Da er det mest riktig. Lykke til videre i graviditeten :-)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2007 Takk for svar. Jeg har lagt ting på minne og tror kanskje jeg og min kjære har kommet frem til hva vil vil gjøre,hvis vi er så heldige å bli graivide igjen. Synes dette er greit å ha kontroll på når en blir gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå