Musa *4 perfekte gutter* Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Tidlig tirsdagsmorgen (25.09.07) våkna jeg med en murring i magen. Hadde sovi dårlig den natta, for det var et ”ubehag” i kroppen som ikke ville gi slipp. Fikk kommet meg en tur på do, så la jeg meg igjen. Sov frem til alle skulle opp, for barnehage og jobb. Niste og klær var ordna kvelden i forveien, så hadde ikke så mye å gjøre den mårran. Så jeg begynte å brette og rydde bort klær, etter jeg fikk på alle klær. Kom tak i magen sånn innimellom, så jeg skjønte at det var ting på gang, selv om jeg ikke helt ville tro det Ringte sambo (han starter på jobb tidlig, for så å hente ungene å kjøre de i bhg, før han jobber videre) og spurte om han kunne ta seg fri litt den dagen… og det var ikke noe problem, han tar meg som regel alvorlig når jeg spør om sånn Han fikk nå ungene i bhg, og kom hjem igjen, og skulle kjede seg hjemme med meg og tredjemann:) (som ikke er i bhg, derfor jeg ville ha sambo hjemme også) Taka kom å gikk sånn innimellom, så jeg regna med at det var en god stund igjen, ikke var de spes vonde heller. Så måtte gubben i banken for å skrive under og hente noen papirer i banken. Dette var rundt halv ti, og på den timen han var borte hadde jeg ikke en vondt. Så jeg bestemte meg for å få med gubben på ikea (noe jeg var bestemt på å gjøre før babyen kom, hadde til og med sendt fra meg fødestøv frem til torsdagen:p) Gubben var ikke helt med på ikea-planene mine i starten (kan jo skjønne det, er jo en time å kjøre) men jeg var ganske bestemt, så han ga etter… Litt av en stress-tur, Hehe, men vi fikk nå stellebordet og masse annet ræl hadde noen tak på veien inn og der inne, og på vei hjem igjen. Men ikke noe spes egentlig.. Så fikk vi lassa ut av bilen når vi kom hjem, så henta gubben ungene i bhg, og jeg bestilte pizza så begynte det å ta seg opp på smertefronten… så jeg fant ut at jeg skulle ringe mamma, sånn tilfelle det skjedde noe.. Rundt fire kom hu, og jeg kasta meg i dusjen… og da skal jeg si det ble fart i sakene.. brukte opp alt varmtvannet (hihi) men fortsatt var det jo overkommelig da Så kom pizza`n, men jeg gikk å la meg… lå vel en halvtime, før jeg fant ut at nå var det kanskje på tide å ta tida på vondtene, de kom med 3-5 min mellomrom og varte sånn ca rundt 40-60 sek.. nå måtte jeg begynne å telle meg gjennom hver ri… Så plutselig, rundt seks engang, så slo det over… riene lå fortsatt på 3-5 min mellom og varte 60sek sånn ca… men det begynte å svi nedover beina.. og jeg fikk summa meg til å ringe føden (skjønte det var høyst på tide) prata med en hyggelig JM og sa åssen det lå an i løypa… Fikk til svar at siden det var nr4 så hadde jeg sikkert litt peiling på kroppen min, så jeg skulle ta turen opp fikk kledd på meg noen filler. (shorts og genser ) og stabla meg ut… følte jeg måtte presse når jeg fikk reist meg opp, så når jeg var kommet ut var det deilig å sette seg på rompa, for da ble ikke presset så stort (nesten så jeg pressa han opp der jeg satt) gubben henta bilen og gud for en stil jeg hadde på gangen bort i bilen…Hehe… Vi bor ca rett over veien for sykehuset, men veien var laaaaang… med press her å der… mens gubben var å betalte parkometer (sykt på et sykehus) så kom DEN pressria, og jeg var redd for at han skulle komme der å da… hadde mest lyst å løpe opp på føden, men jeg gikk sakte når jeg først kom meg ut av bilen…uendelig lang vei. Heisen opp i 4. varte en evighet… Kom oss bort å fikk hilst på JM, jeg fikk labba ut av meg at vi burde komme oss inn på fødestua fort som bare det. JM skjønte dette greit… Fikk lagt meg ned i senga (etter ennå en pressrie, de kom nesten som hagl på vei opp på føden å) så skriker jeg ” jeg må bæsje” (uff hva man sier Hehe) mens JM sjekka åpninga… Hu svarte ”ja det er ikke så rart, her er det full åpning og klar for baby” jeg holdt på å dette ut av senga… jippi, snart i mål Men jeg fikk beskjed om å vente litt med å presse, for hu måtte finne frem ”heklenåla” for vannet mitt hadde ikke gått, og det er greit å få tatt før ungen er helt ute. Jeg har fortsatt blåmerker på rompa, etter å ha klemt der når jeg skulle holde igjen… men så var det klart pfikk presse litt, så hodet hans, i sekken med vann kom litt ut, så måtte jeg stå på stedet hvil i noen sek (en evighet i hue mitt) og så tok hu vannet og jeg kunne presse videre et skikkelig press og hele gutten var ute 18.27, tirsdag 25.09.07 =) Det tok 7 min fra vi kom på føden til prinsen var ute, så det jeg trodde var lenge var jo ikke det men man blir litt forvirra i tidsbegrepet sitt i sånn situasjon 2960 nydelige gram, 46 cm og 33 i hodeomkrets hadde kommet ut av meg som et olja lyn:) Såååå nydelig atte:) Blødde en del etterpå, så JM ble litt stressa, men ordna seg etter noen tabletter og at morkaka var ute.. morkaka mangla forresten en liten bit, men det gikk supert, har ikke merka noe til det. Heldigvis=) Nå er jeg bare lykkelig og glad, og mamma til 4 perfekte og aldeles nydelige gutter
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 gratulerer så masse:=)))
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Oi.. For en fart. Gratulerer så mye!! Kos dere alle sammen.
Mamzen Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Gratulerer!! Kos deg med lille, lille, lillebror:)
Bea har snart 4 barn? Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 gratulerer så mye da Musa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Mamma til snart 4 Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 kjempe fin fødselshistorie;) misuner, men kom barnet til termin siden han var så liten? lurer på så masse om dagen, er førstegangs;)
Musa *4 perfekte gutter* Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. oktober 2007 hei=) han kom 12 dager før ul-termin...=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå