Gå til innhold

Clearblue grav.test.. hvor sikker er den egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

må bare høre med dere som har god erfaring med den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de fleste av de testene som selges på markedet i dag, er så og si 99%sikre, så lenge de er tatt på riktig måte (altså følg bruksanvisningen)

den kan vise falskt negativt, men sjelden eller aldri falsk positiv.

Skrevet

Er det en årsak til at den kan vise falsk negativ? bare lurer litt..

Skrevet

Jo den kan vise falsk negativ fordi den måler om graviditetshormonet HCG (tror jeg det heter) finnes i urinen. Hvis produksjonen er veldig lav synes den noen ganger ikke på testen. I starten kan den være lav men ta seg opp etter 1-2 døgn sånn at man kan få positiv test selv om man hadde negativ dagen før. Og hvis hormonet finnes i små mengder kan man også få en svak strek, det er derfor det er positiv test selv om det bare er skygge..:)

Det er ingen annen tilstand som får kroppen til å produsere dette hormonet. Man kan kun ha det i kroppen utenom graviditet hvis man går på spesielle medisiner. Da er man informert om det allerede når man starter på disse medisinene :)

Skrevet

tok test igår formiddag, ser man nøye på teststreken er det jo små prikker som farves. Igår la jeg merke til at noen av prikkene som går kryssveien, var farget, men det var ikke mange , MEN det var utenfor den streken som kommer uansett, om dere forstår? kan det være små memngder hcg ??

Skrevet

Det er sannsynlig at det er små mengder HCG. Men om morningen er konsentrasjonen høyere, så du får nok et sikrere svar i morgen:) Lykke til

Skrevet

Takk for svar, jeg føler jeg har tegn til graviditet, og har ikke fått tilbake mensen enda.. snart 7mnd siden fødselen(Sluttet å amme rundt 6mnd) Har tatt graviditetstester over uker/mnd men er negativt. Sikkert mensen som er på vei tilbake da, får bare se!

Hilsen anonym hovedinnlegger:)

Skrevet

Ps! jeg jeg er ikke den andre over her som trodde hun var gravid.. synes det blir dumt å "stjele" svarene når man ikke er hovedinnlegger.. men det er vel det man må regne med om man er anonym.. jeg fikk uansett svar på det jeg lurte på.. Dersom andre har erfaringer med clearblue, gjerne kom med flere innspill. Uansett, takk for svar dere! Hilsen hovedinnlegger.

Skrevet

Beklager, ikke meningen å stjele noens svar..forstår og respekterer det du sier, følte bare at det jeg spurte hadde litt med hvordan man skal tolke og hvor sikker den er, men skulle lagd mitt eget innlegg..beklager! ;)

Skrevet

Jeg jobber på legekontor, og kan fortelle at noen ganger hender det at testen er neg langt ut i svangerskapet(noen produserer nesten ikke svangerskapshormoner), men en positiv test er alltid riktig(man har aldri dette hormone i kroppen uten å være gravid).

Også viktig som tidligere nevnt her, å teste på første urinen om morgenen, da urin senere på dagen kan være nesten så tynn som vann..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...