Gå til innhold

flere høygravide som IKKE sover om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har forsåvidt sovet utrolig dårlig siden jeg var 4-5 mnd på vei..

Flere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jo generelt sovet dårlig dette svangerskapet, men de 2 siste mnd har vært ekstreme og særlig de siste ukene.

En god natt er når jeg kun er opp på do 2-3 ganger og klare å sovne i 2-tiden.....

Er ganske utslitt for tiden, ja, og gruer nesten til fødselen starter fordi jeg er redd jeg skal være totalt utslitt når den starter..... :-(

Skrevet

sover sinnsykt dårlig!er bestandig kjempevarm,klørsom bare det,våkner av alting(spessielt en snorkende mann)og har jeg først våknet sovner jeg ikke på timesvis og ligger bareå tenker på at jeg må opp tidlig for å ordne barn til skolenog sånt.som om ikke det er nok har han på 2.5år begynte å mase og komme inn til oss hver natt mange ganger hver natt!!!drømmer helt villt også.....

Skrevet

Sovner sjelden før klokka blir både 1 og 2...

Må ligge i en spesiell stilling for å få sove, men når jeg har sovet slik noen timer, blir jeg helt støl i siden, og må skifte side, så da våkner jeg... Og da må jeg også opp på do selvsagt...

Er ofte så trøtt når jeg våkner om natten at jeg ikkje skjønner helt hvorfor jeg våknet, og blir liksom liggende der i halvsøve med sprengt blære og støl hofte... Og så skjønner jeg poenget til slutt da...

Slitsomt...

Men nå er det bare 1 mnd igjen :o)

Skrevet

sovet skitdårlig i to mndr jeg,før det nå plutselig ser ut til å snu,akkurat når det egentli ikke bør det..hehhe,blir vel som sist at det er jeg som sitter der og gjesper gjennom riene:o)

Skrevet

sov endelig inatt! hurra,det var deili!! det trengtes.. tok sin tid før jeg sovna ordentlig da, og så er det jo dogåing, halsbrann så en nesten spyr, en rasende puls,til tider hodepine, varmt&klamt og vanskelig å snu seg.. ;) 4 dager til termin,håper han kommer nå mens jeg er litt uthvilt ;)

Skrevet

Huff, kjenner meg så altfor godt igjen! Er riktignok ikke definert som høygravid før om 12 dager, da, men nokså nær... Sover helt elendig på natta. Jeg kan legge meg tidlig (21.00/22.00) for så å sove til ca. 1 - 2 på natta. Da må jeg selvfølgelig på do og etter det er jeg så lysvåken at jeg ligger og vrir meg i 3-4 timer i strekk! Jeg har vonde kynnere og babyen bukter og vrir seg i magen. Og det er helt utrolig hvordan tankene kan fly i løpet av de timene. Dessuten dreier alle tankene seg om babyen som snart skal komme... Jeg prøver å lese blader, løse kryssord osv., men med en gang jeg legger det fra meg begynner tankene å fly igjen og jeg FÅR IKKE SOVE!

Begynner å bli desperat nå, for når jeg prøver å sove på dagtid, så går ikke det særlig bra heller. I alle fall ikke mer enn en halvtime i slengen. Har eldstemann på 4 i barnehage så da er det jo litt fleksibelt på formiddagstid når han er der, men på ettermiddagen må jeg være der for ham fullt og helt. Tøffe tak, dette her! :-/

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg... jeg har sovet dårlig i flere måneder allerede, og er nå 34 uker...Snur meg, oppe å tisser, halsbrann. Jammen moro å være gravid.

Skrevet

sier bare "skål" jeg er en av dere:P

Er bare i min 33. uke men har ikke sovet sikkelig godt på ca 3 uker...*gjesp*

Sliter med bekkenet, sovner men våkner av at jeg har stivna i hele kroppen, halsbrann, sureoppstøt, opp å tisse, hører ALT...hver minste lyd vekker meg...hjelper ikke at det bor ei lita jente under oss og jeg våkner så sinnsykt lett når hun gråter(kanksje morsinstinktene som slår an)...har sikkert glemt masse, men kjenner meg igjen i dere!

Skrevet

nå har jeg 5 uker igjen.... og er potta forskjøla. hoster som en gammel mann, hver gang jeg skal snu meg våkner jeg, opp hoste, snufse, spy, og på do.... kommer inn igjen. der snorker samboer-.-- prøver og vekke han. får det ikke til. må ligge på sofaen noen timer. på an igjen.. ja.. det er mine netter. hver natt... sover drit dorlig.. men det værste av alt.. jeg blir ikke sliten av det...?

Skrevet

Kan ikke huske når jeg sov gjennom en natt ;-)

Skrevet

sover kanskje 2-3 timer per natt. ikke sammenhengende, vel å merke ,o) tar på, gitt ;o) trenger desverre litt søvn for å fungere jeg da...

Skrevet

Takk alle sammen, deilig lesning :D Er jo noe i det at felles skjebne er felles trøst!

Nå er jeg så drittlei av halsbrann, leggkramper og tissing av en urinmengde som kunne fått plass i et eggeglass!!!

Tenk om bare noen uker (eller dager?!) så er dette HISTORIE!!!

Jippi!

Skrevet

He hehehe sove hva er det? Ja jeg virkelig sliter meg gjennom hver natt å har gjort det de siste 3 mnd nå,håper bare noe vil skje snart,har jo termin til lørdag...

Skrevet

Lite soving nå for tiden ja, men det underlige er jo at jeg ikke er spesielt trøtt på dagtid heller selv om jeg sover kun 2-3 timer på natten. Prøver å legge meg hver formiddag så jeg får hvile litt iallefall og da hender det jo at jeg sovner, men sjelden mer enn 1 time. Har en aktiv krabat i magen og nå kan han gjerne bare komme ut, kun få dager igjen til termin da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...