RompeRock Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Da mener jeg de pengene man får når man tar fødselspermisjon fra jobb. Hva får man? Får man månedslønn som vanlig, eller får man mindre? Og dersom man får mindre i permisjon enn når man faktisk jobber, hvordan regne ut hva man vil få? Håper dere skjønte frågan... ;o)
RompeRock Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 2. oktober 2007 Og et pengespørsmål til: Dersom man blir sykmeldt når man jobber deltid turnus, for eksempel en fast kveld i uka og annenhver helg (lør. og søn), hvordan fungerer det da med sykepenger? Skriver timeliste... Og hvor lenge må man ha jobbet et sted, før retten til sykepenger trer i kraft? Blir veldig glad for svar )
snartmammapåny Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Da mener jeg de pengene man får når man tar fødselspermisjon fra jobb. Hva får man? Får man månedslønn som vanlig, eller får man mindre? Og dersom man får mindre i permisjon enn når man faktisk jobber, hvordan regne ut hva man vil få? Håper dere skjønte frågan... ;o) Nav regner ut hva du skal få utbetalt utifra den inntekten du har hatt de mnd. Utregningen varierer litt etter hvordan din jobbsituasjon er. Så ingen ting er fastsatt. Man får vanlig mnd lønn, så sant man ikke tjener over 6g, da får man bare opp til dette beløpet. (Tror det er ca 28/29000 i mnd før skatt) Det er en grei kalkulator inne på nav sine sider som gir en pekepinn på hva du vil få. om du blir sykemeldt så får du betalt for dine faste turnusvakter under sykemeldingen. mener man må ha jobbet 1mnd før man kan få sykepenger. (ikke 110% sikker på denne, men tror)
snartmammapåny Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 ser jeg glemte å ta bort ditt innlegg i begynnelsen på mitt innlegg;) Kopierte det inn for å huske å svare på alt;) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå