Gå til innhold

Ang sterilisering av pumpeutstyr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg skal pumpe flere ganger per dag, må jeg koke utstyret for hver gang? Eller er det greit å skylle det og legge det i kjøleskapet imellom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir ikke rent av å bare skylle det. Å hvorfor legge det i kjøleskapet? Jeg pumpet selv i lang tid og jeg vasket og kokte mellom hver gang. Vil ikke at de små skal bli syke heller

Skrevet

jeg er fullpumper, og koker ikke etter hver gang, men annenhver ca.. På riksen sa de at det holdt å vaske grundig den gangen man ikke koker..

Skrevet

Som Malin sier, man må koke etter hver gang. Dette var en av grunnene til at jeg ikke orket mer (+ fikk ikke mer melk osv...). Følte jeg stod mer og steriliserte enn var sammen med babyen min:(

Skrevet

Man må koke etter hver gang, både pumpeutstyr og flasker. Jeg blir litt overrasket over sykehusenes mangel på hygiene som en har fått beskjed over her. De sa til meg at jeg kunne lage mme for et døgn av gangen også, aldri om jeg gjør det og risikerer bakterier. Når de blir litt eldre kan pumpeutstyr og flasker tas i oppvaskmaskin, det gjør det jo litt enklere:)

Skrevet

Jeg pumeren til to ganger pr dag og vasker å koker for hver gang. Står i brukermanualen til avent at utstyret må steriliseres hver gang før bruk. Mye styr, men for meg som holdt på å miste melken var det verdt styret:0)

Skrevet

babyen min sutter jo på hendene sine... og de er jo ikke sterile...Ikke brystet heller! Steriliserer en gang i døgnet. Zalo funker bra!

Skrevet

Nei men det er forskjell på babyens hender og melkebakterier vet du. Zalo gjør ikke noe sterilt, da må det kokes.

Skrevet

Jeg pumper meg ca 10 ganger per dag.Det er tull å sterilisere utstyr hver gang.Verden rund baby er ikke steril!!!

Skrevet

Som det skrives lengre opp her.... Melkebakterier er IKKE det samme som andre bakterier.......

Skrevet

Det er stor forskjell på bakterievekst i mme og i mm. Det finnes antistoffer i mm som ikke finnes i mme...Og det å tro at sykehuset ikke har peiling på smitte og risiko er rett og slett latterlig...

Skrevet

Synes du det? Jeg må innrømme at jeg stusser litt når de sier det er helt greit å lage mme for en hel dag om gangen når det tydelig står på pakken at den skal lages fersk til hvert måltid.

Skrevet

Og på mange klesplagg jeg kjøper står det at de må håndvaskes, men jeg putter de i maskin likevel. JEg kaller da ikke ekspeditrisen uansvarlig om hun informerer meg om det....

Skrevet

Jeg synes det er latterlig at noen tar alt sykehusene sier for god fisk når fagpersonell gang på gang viser seg å ha for lite kunnskap. Melkebakterier finnes i både mme og mm, antistoffene i mm dreper ikke gamle melkebakterier.

Skrevet

ok.........Det var litt merkelig sammenligning siden barn ikke kan bli syke om man vasker klærne deres på for høy varme;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...