Gå til innhold

Stakkars TL har hånf-,fot og munnsyken :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke spise,neesten ikke drikke... Skikkelig dårlig jo

Var ikke herpes som de sa på legevakta på fredag nei :s

Er det mange her med barn som har hatt dette?

Lurer litt,for på doktor online står det at det er relativt vanlig,men legevakta fant det jo ikke ut , og legen på legesenteret hadde ikke peiling og måtte få en annen til å se på henne..

Sa fra i bhg,der hun må ha fått smitten fra,de hadde heller ikke hørt om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger ved linken jeg,hehe...så slipper jeg skrive så myye ;)

http://www.doktoronline.no/lex/c/coxsackie_virus.html

Bare at TL har ikke blemmer på føttene,og har store plager med det..munnen som er verst...

Det er et virus,så ingen behandling å få :( utenom paracet,men det tar ikke alt...

Det står 7-10 dager,vi går på 8.dagen nå .. og ser ikke ut som det gir seg med det første :o

Skrevet

Er nok en relativt vanlig barnesykdom. Det at legevakta ikke hadde peiling trenger ikke bety så mye, var hos legen med Guttongen når han hadde vannkopper (for å få antihistaminer), og legen hadde aldri sett vannkopper, så der måtte jeg legge ut om smitteveier, inkubasjonstid og kløelindring.

God bedring da til TL!

Skrevet

Begge guttene mine hadde dette i august.

Eldste på 2 1/2 hadde bare et par prikker på hånda og rista, men han hadde moderat feber i ca 4 døgn. Hadde nok litt plager i munnen også for han sa han hadde vondt i munnen et par dager.

Lillebror på snart 8 mnd . Hadde masse blemmer på knærne , under føtter og i håndflater. Hadde også prikker som ikke ble blemmer i bleieområdet....Masse blemmer i munnen og var grinete som fy i noen dager og ville ikke spise..... Ikke feber på han tror jeg.................

Skrevet

Takk for det ja :) Håper selv det går fort over for henne,for begynner å bli dårlig selv merker jeg.. :o Usj

En må visst sette seg litt inn i slike forskjellige sykdommer ungene kan få,når legene ikke skjønner :P selv om det ikke var noen behandling å få kjenner jeg jeg er mye roligere bare av å vite hva det er .

Skrevet

Tvillingene til venninna mi hadde det i 4 uker :-s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...