Matja Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Min lille prinsesse har en mamma som har tatt vare på alle lekene fra hun var liten, spesielt dukkene (1 babydukke og 2 andre med hard kropp), dukkeklærne og dukkevognen. Dette er jo ting fra 70 og 80-tallet, men det er skikkelig fine ting. Jeg har alltid vært opptatt av ikke å kjøpe-kjøpe-kjøpe, men heller arve noe og kjøpe noe nytt. Nå er jeg egentlig litt usikker på hva jeg skal gjøre... Noen er jo så opptatt av at alt til en hver tid skal være nytt, og at barna skal få alt de peker på, men hva mener dere? Jeg har jo råd til å kjøpe nytt, og hun får jo gaver til bursdag og jul, men likevel... Bør hun få nye dukker, dukkevogn og dukkeklær? Resten av det som har blitt tatt vare på (lego, puslespill og biler) skal bli liggende hos besteforeldrene.
Kosel Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 arve arve arve:) mini har nesten bare leker etter meg og broren min og får fra venner og bekjente etter deres barn. syntes det er kjempe kjekt jeg. de er jo gode som nye - har vasket de godt. Kjøpt et par ting nytt som vi ikke har hatt når vi var små, eller som var blitt såpass slitent at det ikke var noe særlig å spare på¨. Er for gjenbruk av leker så vel som klær og utstyr - blir sliten av bruk og kast mentaliteten og hvor opptatt alle er av å ha det nyeste fineste mest trendy av alt...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 leker er genialt og arve. småen liker egentlig best de lekene som er fra jeg er liten, de tradisjonelle. hvorfor kjøpe noe man har
Matja Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2007 Takk for tilbakemeldinger:) Blir nok å arve her også, men det er jo greit å høre hva andre sier selv om det strengt tatt ikke bør ha noe å si!
camilla^ Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Ungene mine syns det er kjempe morro å gå på loftet til mormor og hente frem lekene fra meg og min søsters barndom. Det er deilig å slippe å kjøpe så mye, selv om jeg gikk rimelig amokk i begynneslen. Lekebutikker syns jeg alltid har vært gøy, mest for å titte i. Nå har mine gamle My little Pony kommet til nytte og glede igjen. De blir lekt med som bare det av 4 troll her. Kjøpt noen nye også, noe syns jeg de skal få som er sitt og ikke må dele på. Men en kan ikke forlange at våre unger skal leke og like å leke med de lekene vi lekte med når vi var små. Syns de lekene er stas, er det hyggelig. Men liker de det ikke syns jeg ikke en skal presse det på de.
J`s mamma Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Her arver vi leker, klær, utstyr osv fra andre. Jeg er alene og er kjempe glad for å få arve fra andre. Er selv vant med å arve klær, leker fra søskenbarna mine, så jeg synest det er kjekt at den tradisjonen med at man arver fra andre fortsetter. På den måten blir det ikke så mye bruk og kast + at leker, klær osv er dyre og når de er små,så blir klær fort vokst i fra og leker fort kjedelig,så da er det greit å kunne arve Setter stor pris på det,så la jenten din arve lekene, tror hun vil kose seg med å ha noe som ikke alle andre har. Du kan jo feks. kjøpe/lage noen nye dukke klær, teppe til vognen ol??Og, om det nå skulle være at dette ikke slår ann,så går det jo ann å ønske seg det til jul,bursdag.. Vet jeg hadde blitt glad..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå