Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Ser det er mange her som kjøper vogn tidlig i svangerskapet. Jeg har flere venninner med barn som har gjort det samme, og med ett års garanti på vognen er det mange som har opplevd at garantitiden har gått ut før barnet er et halvt år og må kjøpe helt ny vogn dersom den går i stykker. Bare et lite tips... -sikkert lurt å kikke tidlig og kanskje bestemme seg for hva man vil ha men kjøpe den så sent som mulig.
Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Mhm det er sant, altfor mange som handler ferdig før de egentlig trenger det. Selv har jeg ikke kjøpt noe, skal ikke begynne å handle før i november og jeg har termin 7 januar. Siste tiden går veldig sakte og da er det greit å ha noe å gjøre som å shoppe og innrede osv
Labambie Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Humm... Merkelig! For vi kjøpte vogn når jeg var i uke 20.. Og garantien på den begynner ikke løpe før termin! Det fikk vi jo på papir. Så det kommer nok veldig an på hvor man kjøper den hen. Vi fikk også 2 års garanti. F.o.m termindato.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Dette er uansett ikke viktig. Man har ALLTID fem års reklamasjon på slike ting, UTOVER garantien (garantien er noe som faktisk skal være en ekstra fordel i tillegg til alminnelig reklamasjon). Forbrukerkjøpsloven er beinhard overfor butikker her, og du HAR 5 års klagerett dersom noe skjer med vognen, uten at det er din egen skyld selvsagt. Detter et hjul av, eller understellet streiker, eller bagen får rifter eller tåler mindre enn det burde osv er dette noe du selvsagt ikke blir skadelidende for. Hilsen jurist med baby i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå