Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det på tide å beg med denne?

Og når beg dere med sportsdelen på vogna.

Samboeren min mener det først er når hun har lært å sitte selv men synes jeg har sett flere bayer sitte- ligge i sportsdelen jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynnte med sportsdelen på søndag. Da var Josefine 6 måneder gammel.

Vi har den ikke i den høyeste posisjonen, bare slik at hun kan sitte litt skrått og se ut, og siden det har jeg fått en "ny" baby :). Fra å skrike med en gang hun ble lagt i vogna, kan hun nå sitte lengre perioder og se seg om. Bagen ble rett og slett for kjedelig for henne.Hvis hun sovner legger vi henne bare flatt. Jeg tror dette er helt greit. Det blir jo litt av samme posisjon som i vippestolen og i bilstolen.

Skrevet

Vi begynte med sportsdelen på vognen da Erica var 5 mnd. Mest fordi baggen ble litt liten for min store baby, men også fordi det blir litt morsommere å ligge vogn når man kan titte ut og følge med. Vi har også ryggen på det første hakket, slik at helningen bli veldig slak. Og legger den ned med en gang hun sovner.

Vi har også kjøpt høystol, som vi begynte å bruke nå ved 6 mnd. Bruker den kun til middag, eller måltider hvor vi sitter ved bordet. De bør vel ikke sitte så lenge av gangen i den, men det går jo bra med små doser.

Tror de små er klare for å være litt mere "med" når de når en viss alder og synes det er morsomt å følge med på hva vi andre gjør. Så da er det bare å bytte i vei, selv om de ikke sitter helt selv enda.

Skrevet

Vi har en stol på bord som vi har en pute oppi samt håndkle for å støtte opp magen til Camilla. Den begynte vi å bruke når hun var 6mnd gammel.

Har ikke begynt med sportsdelen enda, men vet mange begynner ganske tidlig med det, så lenge ryggen kan legges helt ned så er det ikke noe problem :-)

Det er bare å begrense sittingen litt frem til de er sterke nok til å sitte selv :-)

Skrevet

Regelen er jo at man ikke skal la de sitte før de kan sitte selv (men jeg tror det går mer på det å plassere de på gulvet i sittende posisjon før de kan holde seg oppe selv), men i høystol har de så god støtte at et måltid ikke er noe problem. Vi begynte med høystol ifbm fast føde, det ble for vanskelig med vippestolen, da var hun 6 mnd.

Sportsvogna ble litt tidlig hos oss, Mia hater å ligge så hun kunne hyle hele turen og tilbake til vi tok henne opp. Litt over 4 mnd begynte vi med sportsdel, og heiste opp til nest nederste hakk. Det var myyye bedre for oss begge. Tar ned til liggende når hun sovner, og synes det er greit. Mia er jo en liten banan, så jeg er sikker på at ryggen hennes er sterk nok til å tåle det. Jeg hadde nok ventet om hun syntes bagen var grei.

Skrevet

Mathilde var litt over seks måneder før hun begynte med bagdelen i vogna. Nå stortrives hun og vi har den også på det laveste hakket når hun sitter. Hun ble for liten for bagen på slutten så det var derfor vi byttet.

Det er først de siste to ukene hun har begynt å sitte i høystol når hun spiser. Det fungerer nå veldig fint for hun holder ryggen godt selv.

Skrevet

Amanda var ca 6 måneder når vi begynte med både høystol (korte perioder, kun når hun spiste) og å "sette henne opp" på nederste hakket i sportsvognen. Jeg er enig med Sanasol at vi ikke ville gjort det dersom hun hadde vært fornøyd med å ligge i bagen. Nå som hun setter seg opp selv på gulvet får hun lov til å sitte helt i sportsvognen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...