Gå til innhold

hva er vitsen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette innlegget er kommet inn over et døgn etter tråden ble startet. Og det står midt inni tråden som svar på et innlegg jeg regner med er skrevet på impuls der og da.. så begynner du å snakke om kilde anvisning og bla bla?? Det er ikke alle som bruker et døgn på å klekke ut et passende svar vet du.. og det er ikke alle som gidder å lese hele bibelen før de svarte på det innlegget.. da er jo litt av vitsen vekke!! du kan ikke ringe noen ei uke etter dere har krangla og si.. "du forresten den kommentaren du ga meg forrige uke.. nå har jeg endelig et passende svar?" det blir litt sånn.. "EEEHM.. åja, kan ikke huske hva vi snakka om en gang"

det er så jævlig vanskelig å like deg, for du plukker jo fra hverandre innleggene bit for bit for å kritisere dem. isteden for å bare si meninga di og ferdig med det..

og forresten.. ikke gidd å lese korrektur på dette innlegget.. for jeg skal ikke lese over det en gang før jeg trykker på lagre... !

Hvor skal jeg begynne... Jo, her:

"ja jeg er enig at den skal fungere som en renselse men poenget er at den faktisk ikke gjør det ifølge bibelen."

Savner kildehenvisning her. Bok, kapittel og vers. Inntil det dukker opp noe slikt tviler jeg på at bibelen sier at dåpen er noe annet enn det som forfektes av kirken, altså en redning for små barn som er født syndige.

"om det står noe om dåp i bibelen kan godt hende for det veit jeg ikke, men hensikten vi i norge har med dåpen står derimot ikke i bibelen."

Opps, her var det visst en liten selvmotsigelse. Men jeg lurer uansett på: Hva vet du om den norske (!?) hensikten med dåpen? Prøver du å si at i Norge så tror vi ikke på dette med arvesynd?

"tillegge eller frata seremonier meninger som det passer en??

er det ikke det alle har gjort her inne da?inkludert deg?"

Nei. Det er ikke jeg som sitter og sier at dåp er ok fordi kirken egentlig ikke mener det den sier.

Jeg må innrømme at jeg sliter med å skjønne hva du egentlig prøver å si, for du uttrykker deg noe uklart - for å si det mildt.

jeab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..ja de er dritirriterende å ikke komme på noe kult svar før etter et døgn..jeg ligger osså ofte våken på natta å tenker på hva jeg skal svare Jeab..de var nok lurt av deg å istedetfor bare klippe hele innlegge hennes over på ditt for da er det vaffall ikke helt teit...lissom..

Skrevet

hmm.. jeg har ikke svart på noe jeab har skrevet et døgt etter på? enten har jeg missforstått, eller så har du....

Skrevet

det er greit nok hvis noe er rettet spesiellt til deg, og du ikke har sett det før dagen etter på.. men når du har skrevet hundre tråder under, og man til og med har begynnt å snakke om fjernkontroller. syns jeg det blir litt for teit å plutselig skulle svare på og kritisere ei som har skrevet et innlegg.. hun kommer mest sannsynligvis ikke til å se det en gang. syns det er litt snikete:p

Skrevet

OK, dette blir for snålt. For det første så burde du sjekke både datoen OG klokkeslettet på disse innleggene.

"Sv: Hva innebærer det å være kristen og ikke kristen??? HJELP MEG!!!!! NYTT 22:43 1.10.2007

....

hønemor 85"

"Sv: Hva innebærer det å være kristen og ikke kristen??? HJELP MEG!!!!! NYTT 00:42 2.10.2007

Hvor skal jeg begynne... Jo, her:

.................

jeab"

Fortsatt sikker på at jeg "brukte et døgn på å klekke ut et svar"? Skjønner ikke hva som er "snikete" med å svare på et innlegg selv om det ligger midt inne i en tråd. Det er da ikke mitt problem hvis motdebattanten ikke ser det.

For øvrig; om jeg en vakker dag har lyst til å vente et døgn med å poste et svar, så gjør jeg det. Om jeg har lyst til å spørre etter kildehenvisning, så gjør jeg det også, i og med at det kan være høyst relevant for diskusjonen. (Jeg gidder ikke ta folk seriøst når de slenger utav seg "fakta-opplysninger" om bibelen uten å være i stand til å vise til at de faktisk stemmer, og der tror jeg de fleste vil være enig). Det er forresten fullt mulig å skrive innlegg på impuls uten at de ser ut som skraphauger etterpå.

Jeg har ikke noe mål om at alle skal like meg, og jeg er ikke pliktig å sørge for det heller. At du synes jeg er vanskelig å like er altså mer ditt problem enn mitt. Maset ditt om korrekturlesning kan du spare deg. Hvis jeg virkelig var besatt av å rette andres skrivefeil hadde jeg jo ikke gjort annet her inne.

Og du - fjernkontroller...? Kjenner jeg lurer litt på hvordan du har greid å sause sammen dette her.

Skrevet

Godt skrevet! Nå må det bli slutt på uskjelling av Jeab!

Skrevet

ja.. det er faktisk over et døgn siden.. 1.10.07, og 2.10.07.. dårlig skrevet

Skrevet

dere skjønner.. jeg er fra japan.. og der skifter ikke datoen før 1.. sååå det... jaaa... såå.. mhm

Skrevet

Hva i alle dager er det egentlig du sliter med?

Skrevet

jeg venter på kongen av queens.. nå er det været.. her blir det regn.. hos deg da? det om fjernkontrollen er nederst på tråden.. siden du lurte.. ellers da? bare bra?

Skrevet

Hva har fjernkontroller med meg å gjøre, om jeg tør spørre? Lurer fortsatt på hvordan du greide å sause sammen dette hovedinnlegget ditt.

Skrevet

du har vært inne og forandret klokkeslettet.. hallo.. tror du ikke jeg skjønnte det? :P jeg er jo ikke helt teit heller..

fjernkontroller? det var du som nevte det i innlegget ditt..

Skrevet

Er det ikke litt av spenningen og morroa med å være her på krangle at du kan komme med hva du enn måtte mene og uansett må stå til rett for det etterpå!

Det gjelder å ordlegge seg riktig om man mener noe, om ikke (egentlig uansett) blir man lett kneblet!

De fleste her inne sitter vel som hauker og venter på et bytte...

Og de få stakkarene som faktisk kommer med sin mening må tåle røff verbal behandling!

Men hva gjør vel det? Hvem er her for å bli likt?

Og om noen er det, eller mener ting for å bli likt, ja for vi har gode eksempel på det! Så er det jo bare til meget god lesning for andre!

Dere trenger ikke å ta på dere midreverdighetskompleks selv om dere i kampens hete måtte ha sagt noe som ikke stemmer og noen har sjekket kilden til.

Det er ingen som husker det i morgen uansett!

Og de som evt gjør det, og lar det prege sin oppførsel mot vedkommende i overskuelig fremtid, kan ikke ha mye annet viktig enn kranglesiden her i livet!

Skrevet

"Og de få stakkarene som faktisk kommer med sin mening må tåle røff verbal behandling!"

Det er ikke sant. Det er mange, men det virker bare ikke sånn siden nitti prosent er anonyme (og altså å betrakte som en og samme person).

Skrevet

jeg blir så klart litt flau når jeg ser at jeg bommet med det døgnet.. men det begynnte med at jeg ikke skjønnte man kunne legge inn innlegg midt inni en tråd..så når jeg så det hadde kommet et nytt innlegg, uten å finne det nederst.. trodde jeg det muligens var noe gale, og jeg ikke fikk dem frem.. (JA JEG ER STEIKE TEIT).. det var altså sånn jeg oppdaget alle disse "snik-innleggene".. som også er lagt under mine innlegg, uten at jeg har sett det.. det syns jeg var litt kjedelig, fordi jeg ikke hadde lyst å "forsvare" meg lenger.. siden vi hadde begynnt med noe nytt.. og egentlig ikke brydde meg lenger.. og det at jeg maser om at du (jeab) leser korrektur.. er bare fordi du ofte gjør det.. og jeg syns ikke man skal trenge å føle seg dum, og ikke ville poste innlegg fordi ordpolitiet kommer..

Skrevet

Ååååå!

Men du klarte jo å finne en feil i innlegget mitt og :)

You go girl!

Skrevet

Når korrigerte jeg sist noens skrivefeil, egentlig? Spør deg, siden det virker som om du har bedre oversikt enn meg.

Skrevet

Det var ikke som en feil å betrakte, mer som et lagelig utgangspunkt for kverulering. Her på krangle bør du lære deg forskjellen.

Skrevet

Så velg å ikke bry deg da!

Nå skal jeg gjøre som Jeab faktisk;

"og jeg synes ikke man skal trenge å føle seg dum, og ikke ville poste innlegg...."

Er vel ingen som kommer og banker på døra de med ordbok!?

Ingen vet hvem du er! Ikke gidd å bli flau!

Skrevet

Just for the record: Grunnen til at jeg tar ut deler av innlegg, kopierer dem over i mitt eget, for så å svare på det som står der, er at det blir mer oversiktlig slik.

Skrevet

"Det var ikke som en feil å betrakte, mer som et lagelig utgangspunkt for kverulering. Her på krangle bør du lære deg forskjellen."

Den siste setningen feks.. jeg leste bare " Du er dum.. du vet ikke forskjellen. dette er noe du burde ha visst" bla bla..

jeg syns du er frekk

Skrevet

Jeg korrigerte absolutt ingen skrivefeil i det innlegget. Det var en måte å kverulere på. Her på krangle bør du lære deg forskjellen. *hirr*

Skrevet

Forresten er det ikke min feil at du leser ting i innleggene mine som ikke står der. (Oioi, svarte kanskje litt for sent der?)

Skrevet

jeg sa ikke at du korrigerte noen skrivefeil i det innlegget heller! hehe.. ser for meg når du spiser middag med mann (hvis du har) og barn.. sitter vell å retter på dem hele tida.. "jeg er smart, du er dum, ikke gjør sånn"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...