Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg kanskje er gravid??

Hadde en SA for ca 6 uker siden. Vet at hcg kan sitte i kroppen enda etter SA'en, men det er en mulighet for ny graviditet (lang historie). Og derfor lurer jeg nå på om jeg plent MÅ teste "sterkt" for å være gravid? Mine billigstrips er akkurat like nå som de var for 10 dager siden. Dvs ingen tvil om at de er positive, men teststreken er en hel del svakere enn kontrollstreken! Har testet HVER dag siden fre 21, og uansett når på døgnet jeg tester, eller hvor lenge det er siden forrige dobesøk, så er alle testene PRIKK like!

Det som irriterer meg, er at jeg ikke vet om jeg skal tro på ny graviditet, eller om det henger igjen etter SA'en.

Har noen av dere testet svakt hele svangrskapet, eller er det slik at testen MÅ bli supersterkt positiv etter så og så lang tid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å legge til at testene alltid trenger sin fulle reaksjonstid på 5 min før den viser positivt!

Hører om folk som sier/skriver "den ble jo positiv før jeg tissa på den omtrent", eller "ingen tvil om at den var positiv, for en sterk strek".

Hmm...

Skrevet

den burde vel sikkert være sterkere, men det er jo så individuelt alt. Hvor mye hcg man har i kroppen..vanskelig å si.. det beste er nok å dra til legen

Skrevet

Jober på legekontor og da tar vi hcg blodprøve, med noen dagers mellomrom, ved mistanke om spontan abort bl.a. for å se om Hcg-nivået stiger eller synker...et tips kanskje?

Skrevet

Hei til deg!

Jeg kjente meg utrolig godt igjen i din beskrivelse - jeg hadde også en SA 3 juli. Prøvde å bli gravid igjen med en gang, positive el tester og positive grav. tester, en måned etterpå ca. litt mer kanskje.

Men dette viste seg kun å være falsk alarm da jeg ikke hadde el før 12 uker senere.!

Så hos meg har nok hormonet sittet utrolig lenge i, men hver kvinne er jo forskjellig, men jeg håper inderlig du er gravid!!!!!

Håper dette var en mager trøst

Skrevet

Hei igjen alle tre! =)

Har time hos legen på torsdag. Håper å bli klokere da. Ville bare ha litt feedback av dere først! ;)

Til duddumor;

Trist at du også mistet i SA!

Selv måler jeg tempen med babycomp hver dag, og fikk bekreftet EL kun to uker etter SA (så hos meg gikk det fort!!)

Er nesten 100% sikker på at jeg ble gravid igjen denne gangen, for et par uker etter EL begynte jeg å føle meg skikkelig gravid. Halsbrann, kvalme, ømme brystvorter, trett og tissetrengt.

Men i og med at testene ikke er superpositive, gravidtegnene forsvinner en etter en og jeg hadde en blødning ca 10 uker etter EL, så lurer jeg på om jeg kanskje har mistet en annen gang!?! Fatter ingenting selv :(

Jaja, legen vet vel kanskje...

Masse, masse lykke til til deg også ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...