grand danois Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 hei. jeg spurte min arbeidsgiver om hva slags ordning de hadde ang. utbetaling av sjukepenger. siden somme får d utbetalt av arbeidsgiver. men jeg fikk huden full av hans sjef om at endten så var jeg sykmeldt el så var jeg ikke sykmeldt. å at sann var d å bli sykmeldt,alle tapte penger på d. de sa også at d ikke var noe som heter at arbeisgivr utbetaler sykepenger å fekk de ijennbetalt av trygdek. at d var norske lover som var sann. er dette tilfelle.el er sjefene mine helt av spore?? men utifra d jeg har lest her er d ikke tillfelle. så jeg tror jeg skal ha meg en tur til trygdekontore så de kan hjelpe meg.
Leirha Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Arbeidsgiver skal betale sykepenger i 14 dager, etter det går det videre til tryggdekontoret, og de betaler det du måtte være sykemldt for etter dette.
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg får lønn fra arbeidsgiver og så får han tilbake pengene fra trydekontoret...
Tuppen og mini Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Sitter selv som lønnsutbetaler så jeg har litt erfaring med dette. De første 16 dagene er arbeidsgiver pliktig til å betale ut sykepenger, noe de må stå for selv og ikke får refundert fra trygdekontoret. Etter de 16 dagene kan arbeidsgiver velge å legge ut for sykepengene, og få de refundert. Det er få arbeidsgivere som gjør dette, fordi de da med gjevne mellomrom må sende inn refusjonssøknad, så det krever litt jobb og oppfølging. Normalt sender bare arbeidsgiver inn opplysninger til trygdekontoret slik at de betaler sykepenger rett til deg. Du skal normalt ikke tape noe på dette hvis du har hatt gjevn inntekt tidligere, fordi det baseres på hva du normalt tjener
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 arbeidsgiveren min betaler min lønn som normalt og blir tilbakebetalt, dermed opparbeider jeg meg fullt feriepengegrunnlag også
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg får også betalt av arbeidsgiver så får de det refundert av trygdekontoret... :-D
grand danois Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. oktober 2007 jeg har snakket med arbg. etter at jeg fekk svar fra dere... om at han kan betale meg å få tilbakebetalt fra trygdekontore. da fekk jeg til svar: ja men da taper jo jeg masse penger på d. ja sa jeg,men du er jo snill med meg da:) da bare flirte han. så han vill nok ikke gjøre d med meg:/ å jeg er sjukmelt til 50% stilling for bekkenplager. så jeg vill nok tape en del feriepenger:(
Soppstopp Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Svarer på overskriften jeg... riktig skrives med g... Jeg er manisk på skrivefeil.....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Åh.. Du må ikke gi deg på dette!!! Det er LOVPÅLAGT at du skal få utbetalt - sykepenger første 16 dager av arb. giver. - sykepenger utover det av trygdekontor, eller arb. giver utbetaler og får refundert.. De prøvde seg på jobb med dette til meg også.. De begynte med å si masse tull om at jeg må tjene minst 2 G hos hver arbeidsgiver for i det hele tatt å få utbetalt en krone.. Og jeg er student og jobber ekstra i 3 ulike bedrifter.. Så de sendte meg ut på en vill jakt etter hva som faktisk stemte!! Så nektet de å utbetale de første 16 dagene, før de til slutt ga seg når enda ei på jobb ble gravid og vi var to som sto sammen.. Du trenger sykemelding fra legen din! Da får du 3 ark- du gir det ene papiret til arb. giver og et til NAV, samt beholder et selv. Jeg fører bare timer som vanlig og skriver sykemeldt bak. Tror forresten ikke dette går ut over verken pengene i permisjonen eller feriepengene.. Det er så mange IDIOTER av arbeidsgivere.. Ta en tlf til NAV og dersom arb. giver fremdeles nekter, så ring legen din å be han ta en tlf. Stå på kravene!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå