Gå til innhold

37,9 i kveld, barnehage i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom hun er feberfri vel og merke...Har vært litt snørrete i det siste, men ikke nå i kveld. Forstår egentlig ikke hvorfor hun har feber nå. Ferdig med tennene og alt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville holdt henne hjemme en dag til, for å bli ordentlig frisk....

Skrevet

Ja, hadde satset på det med en temperatur på 37.9 om kvelden og ellers i fin form. Men hadde nok målt igjen i morgen. Temperaturen om kvelden er vanligvis høyere normalt.

Skrevet

Hold henne hjemme iallefal i morgen! Får hun feber i morgen kveld også, holder du henne hjemme enda en dag!

Skrevet

Altså gå i barnehagen.

Skrevet

vil ikke kalle 37.9 feber på små barn jeg da.

så villenok sendt henne i bhg hvis hun var i fin form i dag og er feberfri i morgen tidlig:)

Skrevet

Leste 39,9, jeg! Du snakket jo om feber... 37,9 er ikke feber... Er hun i fin form i morgen, kan hun gå i barnehagen! ;-)

Skrevet

37.9 er jo ikke feber da :) tempen blir gjerne litt høyere på kvelden.. Hvis hun er i grei form ellers så hadde jeg sendt henne i barnehagen, blir hun dårlig så er det ikke værre enn at du drar fra jobb og henter henne..

Skrevet

Vil ikke si at ho har feber i det hele tatt.. Men, vil den stige så kan du jo vurdere.. Ville ikke sendt ungen avgårde når det stiger mye over 38 grader...

Skrevet

jeg ser ikke 37,9 som feber,De sier på barneklinikken at man ikke trenger og gi stikkpille før man har feber og det er 39grader.

Skrevet

Lillesøster her hadde 39,8 nå i kveld. Hun blir hjemme i morra. Vil ikke si de har feber før de kommer opp i 38,5. Ville ha sendt henne i bhg om den var under 38.

Skrevet

Tja, ville sett det an til i morra jeg...

Forøvrig, i de retningslinjene vi har fra bydelsoverlegen i fht det å sende syke barn hjem fra bhg, så regnes feber fra 38 grader. (Det gjør det forsåvidt i alle legebøker og legesider på nettet jeg har lest også) Så hun er jo nærmere feber enn "frisk", og det vil jo si at det er noe kroppen hennes "jobber med".

Skrevet

39 -40 grader er HØY feber, Feber starter ved 38...

"Feber vil si at kroppstemperaturen, målt i endetarmen, har steget til over 38,0ºC. Temperaturen i armhulen ligger 0,6ºC lavere enn temperaturen i endetarmen" fra Lommelegen

Skrevet

37,9 er ikke noe " mindre frisk" temp enn f.eks 37,3............

Mange barn har 37,9 i temp på kvelden etter høy aktivitet hele dagen.......

Begge mine gutter er varme av seg og ligger sjelden under 37 i temp..............

Ofte 37,9........... måler jo ikke temp så ofte da , men sjekker ofte et par dager etter sykdom for å se at feberen ikke kommer tilbake ; )

Så lenge hun er i fin form er det bare å sende i barnehage...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...