Gå til innhold

Oktober: Er det flere som har barn som ikke vil legge seg for tiden?


mamma-til-3søte små

Anbefalte innlegg

Min lille datter, som fyller ett år 18 okt, har begynt å bli veldig vanskelig å legge den siste tiden. Synst det er så vanskelig å være konsekvent når jeg ikke vet hva det er... Veldig ofte er det fordi hun må bæsje før hun legger seg, da er hun veldig urolig i armene mine og har verken lyst på pupp eller flaske. Så når hun er ferdig med bæsjingen pleier det å gå greit å legge henne. Men problemet er at det er umulig å vite når hun har tenkt å bæsje...det kan jo drøye til langt på kveld, og avogtil kommer det ingenting (så da har hun vert våken hele kvelden til "ingen nytte"), og da er hun til gjengjeld urolig om natten fordi hun ikke fikk bæsjet...

Ellers så har hun bare såvidt fått to tenner nede, så hun sliter vel kanskje med alle de andre tennene som snart skal poppe ut en etter en. Uff, stakkar, det er nok ikke lett å være liten....Men heller ikke alltid lett å være mor og sliten... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her er det også litt tulling på kveldene...Hun reiser seg med en gang, og kaster smokken. Men vi er bare nødt til å gå inn et par ganger å legge henne ned, STOR protest selvfølgelig men det går fort over. :P

Lycke har fått 7 tenner til nå,2 av dem kom nettopp,så det er kanskje litt sammenheng...Bæsjer sånn 4 ganger daglig for tiden også.....:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel vanlig at de styrer litt rundt tannfrembrudd.. Her i gården har det også vært litt mas, mistenker egentlig pappaen for å være litt mer ettergivende enn han utgir seg for(har hatt pappaperm..)

Nå har vi hatt masse styr og intens hyling når vi går ut at døren, og en helvetestime midt på natten, og han har alltid sovet gjennom hele natten..

 

Er mildt sagt utslitt,men det gir seg vel.. Må bare vise hvem som er sterkest:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er leggingen en lang og slitsom prosess for tiden. Han vil ikke sove. Bare står i senga og hyler og roper... Håper det ikke varer for lenge. Savner å kunne slappe litt av på kveldene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"godt" å se at det er flere som har det som oss. Jeg har prøvd i flere mnd med å få til en vane hvor hun sovner selv i sin egen seng, mens pappan hennes syns det er helt greit at hun sovner på fanget, for da sovner hun fortere. Eller legger henne i vår seng og holder henne liggende til hun sovner... I sin egen seng , må vi legge henne ned mellom 20 og 30 ganger før hun blir sliten nok til å sove, etter mye grining....

Prøvde også så godt jeg kunne å ikke lempe henne over til vår seng på natta før kl var over 5, men far gir litt lett etter så han flytter henne over rundt 2-3 tida, når hun våkner første gang. Men det blir vel anderledes når han begynner å jobbe igjen, og hun begynner i barnehage, der de har faste rutiner på det meste. Men legging har vært det største "problemet" hele tiden... Lykke til dere andre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikk problem md legging me at han våkner opp til 4 5 ganger hver ntt,jeg har ikke sovet mer enn 3 hele netter på 17 mnd,begynner å bli rimelig sliten har prøvd alt uten hell :<(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her sovner hun i fanget, og det vil vi gjøre til hun er gammel nok til å gå i seng selv. Vi tar det som det kommer. Akkurat nå er hun inne i en utrygg periode, og da vil vi ikke presse henne slik at hun blir redd. De sier det samme i bhg.en, at hun er redd for å sovne i senga alene, så da er det ikke noe å gjøre med det enda. De skal være så trygge som mulig til enhver tid, men dersom vi lukter trass eller lureri, så må vi prøve å la henne sovne i sengen selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...