Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at ensten alt kommer oppigjen.

Han er tre uker og avslutter hver spiseøkt med en kjempegulp, påfulgt av flere mindre den neste timen.

Han er tre uker.

Noen råd til å håndtere det?

 

Jeg mistenker at det er full sprut fra puppen som gjør at han får det høytrykkspylt ned i halsen. Men han gulper også på den puppen som er treigere med dårlig trykk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forresten, kan brystskjold føre til at melken kommer seinere?

Skrevet

Uff da. Det er ikke kjekt når de små gulper så masse. Det er desverre noen babyer som gulper mer enn andre. Jeg måtte begynne med smokk for å avlaste puppene litt for all "kosesuttingen" på puppene. Det resulterte i mindre gulp. Det viktigste er nok å stoppe, å ta pauser, få han til å gulpe, og så legge ham til brystet igjen. Det fikk jeg råd om da han gulpet mye, og jeg har også masse melk og hører omtrent spruten stå inn i munnen på ham. Noen ganger får han det i vrangstrupen og høres ut som han skal drukne!

Min er snart 5 uker og det er blitt mindre gulping. Hjalp å avbryte ammingen slik at han fikk pauser. Da har det og vist seg at han har vært fornøyd og ikke gjort krav på puppen igjen:-)

 

Lykke til!

Skrevet

Angående brystskjold har jeg brukt dette. De må jobbe mer for å få melken i seg, men det kommer like mye melk ut!

Skrevet

Jeg har også en gulpegutt. Har så vidt begynnt med grøt nå, 4 1/2 måned og nå er det mindre gulping. Helsesøster sier noen barn er sånn, så lenge de legger fint på seg gjøres ingenting med de, og de fleste blir bedre når de begynner med fast føde.

Ellers så er mitt råd å ha nok gulpelkluter til enhver tid :-)

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...