Gå til innhold

Noen som har gode råd til hvordan redusere melkeproduksjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at dette er et luksusproblem, og jeg er veldig glad for at jeg har nok melk til lillegutt, men jeg må alltid melke ut masse før han skal spise fordi det kommer så mye at han ikke rekker å svelge unna. Han blir irritert, og det ender med masse grining. Veldig slitsomt, fordi det er ikke alltid man har mulighet til å håndmelke først. Vet det har blitt sånn fordi jeg har pumpet en del, nettopp pga det kom så mye, og det øker jo produksjonen. Har kommet inn i en ond sirkel ang dette, og lurer derfor på om det er noe jeg kan gjøre med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Hmmm, det er ikke lett å si hva du skal gjøre. Melkeproduksjonen går jo ned når du ammer mindre, men dette er jo ikke lett når du ammer han enda sikkert en del. Hør med Ammehjelpen hva du bør gjøre. De kan ringes dag og kveld og jeg har selv fått god hjelp. Gå på Ammehjelpen.no og se der!

Lykke til!

Skrevet

Takk for tips, har ikke tenkt på at jeg kan sjekke ammehjelpen.no:)

Skrevet

Jeg leste nettopp at man burde drikke peppermyntete og spise persille for å redusere melkeproduksjonen. har ikke prøvd det, men det høres jo ut som et enkelt råd. ellers er mange sykehus veldig glade for å motta morsmelk. har nettopp blitt giver selv, og det fungerer veldig fint. begynte å få frysern full av melk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...