Gå til innhold

noen som har erfaring med trekking av visdomstann??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trakk ei på fredag og har fortsatt smerter.. får veldig "trykk" når jeg bøyer meg ned.. Blir helt gal av dette.. Veldig hoven også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt å ha litt trykk og vondt i noen dager. Røttene er ofte store, og etterlater seg ganske store hull. Du må prøve å la det være, ikke stikk tunga nedi etc... :) Og pass på så det ikke ligger matrester i hullet..

Jeg har trukket 2 visdomstenner, og det var vondt og hovent en god stund.

Skrevet

hehe..ja, opererte ut to tenner for ti dager siden. Det gjør vondt å bøye seg i begynnelsen, men det går over etter hvert. Var sinnsvakt hoven, men gikk over etter fire dager. Pass på å skylle munnen godt med rensevann og rens såret så går hevelsen fortere ned og du slipper betennelse og annen shit!!

Skrevet

hei=)

stakars deg=(

veit akkuratt åssen du har det.

trakk visdomstann for 2år siden og var hoven og hadde vondt faktisk i 3 uker etter trekkingen.

etterhvert som tiden gikk følte jeg meg dårligere og dårligere men det viste seg å være at jeg var blitt gravid oxo=)

men det blir bedre etter hvert.

om det blir vondere om noen dager ville jeg bestilt time hos tannpleier for sjekke at det ikke er blitt betennelse.

men som sagt det tar litt tid.

ikke alltid og for alle men for noen.

god bedring.

Skrevet

Har trukket 3, 2 trukket på vanlig måte, 1 operert ut. Men har jammen begynt å glemme merker jeg. Er ikke så lenge siden heller. Men tror det var med den siste jeg hadde mest vondt/ubehag i ettertid, men det var fordi det låg igjen ett eller anna i såret, og så fort det var ble jeg bra.

Siste gangen hadde tannlegen litt problem med å få den ut, så ble litt røsking før den var ute. Første gangen både opererte jeg og trakk samtidig, og da var jeg hoven noen dager i ettertid og litt blå på kinnet, ikke spesielt vondt, men muligens sånt trykk som du sier. Tror det er ganske normalt. Værre hvis det er verking, da kan det være infeksjon på gang, men det vil du nok merke

Skrevet

Mener ikke å skremme deg, men jeg trakk en jeksel for noen uker siden og endte opp med noe som heter "Dry socket"....Det var forderdelig vondt. Det er det som skjer hvis det er noe bein som ikke blir dekket av tannkjøttet slik at det blir tørt. Søk på det på nettet å se om det stemmer på deg. Tror det skriver Dry socket.

Skrevet

å neeeei. :( Akkurat dette jeg IKKE skal lese nå som min første visdomstann presser seg ut, og det gjør svinvondt i og med at det ikke er plass til noen tann men den bryr seg vist fint lite om det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...