Gå til innhold

har jeg bare sterke kynnere eller hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og har utrolig vondt i magen, den er helt hard og strammer seg skikkelig. Vært på jobb idag i fire timer og der har jeg ikke mulighet til å sette meg ned (klesbutikk). Noen ganger hadde jeg så vondt at jeg bare måtte bøye meg ned på huk og sitte sånn i noen sekunder så løsnet det litt. Hatt det sånn nesten hver gang jeg har vært på jobb, og det pleier å roe seg når jeg får satt meg eller lagt med ned. Magen strammer seg skikkelig og jeg må nesten holde meg fast og puste meg gjennom.

Er bare 30+4 så det kan ikke være rier akkurat..

Noen som vet hva det er?

Er det bare sterke kynnere siden jeg har gått mye på jobb og småstresset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres ut som sterke kynnere. hadde eg vært så plaga som du e så hadde eg hørt med legen min om å bli 100% sykemeldt

Det e ikkje behagelig og når du heller ikkje får satt deg ned å slappa av, har en stressende jobb....

Trur eg hadde snakka med jm om ka ho mene at det e vesst du har noe som helst nedpress når du har disse takene, så må du ringe føden. da kan føsdel være i gang og det e litt vel tili 10 uker før termin....

Skrevet

Umulig å si om det er bare sterke kynnere eller om noe annet skjer. Du burde hvert fall få det sjekket og bli undersøkt med tanke på livmorhalsen, om den begynner å bli kortere eller åpne seg da er det alvorlig. Og jo da, det kan godt være rier og, det hender jo at folk føder så tidlig og, hun som vi følger med på "jordmødre " for eks.

Men jeg har ikke tenkt å skremme deg på noen måte, er jo ingen ekspert selv og det må du huske på. Men det samme skjedde med meg, hadde masse vonde kynnere og travel jobb , ble da henvist til gynekolog for slik vurdering.

Få deg en time hos fastlege, det kan ikke jm gjøre, og fortell om dette, og be om henvisning til gynekolog, med høy prioritet. Det er best å få det sjekket enn å la vare å håpe på at det går over.. lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for svar=)

Kjenner ikke noe press eller noe, er bare kjempeubehagelig og vondt.

Slår meg til ro med at det bare er sterke kynnere. Har heldigvis bare fire dager igjen på jobben, for det er når jeg jobber at jeg kjenner det mest. Men er det noe spesielt man kan gjøre for å få svakere kynnere?

Skrevet

Det spurte jeg min jm om og hun sa da at det ikke var mulig. Det skulle vist hjelpe med varm dusj når det holdte på det verste, leste jeg her på BIM noen sted, men vanskelig å få det til på jobb akkurat ..men forebygge kan man nok ikke. Jeg ville få det sjekket om jeg var i dine sko..

Skrevet

Hei du! Jeg er i 31 uke venter barn nr 3.Har kjempe masse kynnere,har vært litt bekymra for dette.Men jordmor sier det er helt riktig at jeg har sååå mye kynnere da jeg er 3 gangs fødene.Blir utrolig sliten av dette!

Skrevet

Jeg har hatt kynnere siden uke 16..ubehagelig:(

er blitt sykemeldt pga det...vanskelig å slappe av i en butikk jobb..

noen tips som har hjelpt meg:

En varm dusj/bad,ligge me beina høyt,varmeflaske på mage eller i ryggen,prøve å ikke stresse..:P

Skrevet

Jeg ble sykemeldt pga mye kynnere og kvalme. Legen sa at det var kroppens måte å fortelle meg på at den trengte mer ro. Ikke farlig å ha kynnere i segselv (og normalt skal alle ha det, men noen merker det mer enn andre), men hvis det blir veldig mye av det så er det et signal. I værste fall kan det føre til for tidlig fødsel så det er nok lurt å ta ting med ro og trappe ned litt hvis det er veldig mye (kan jo høres slik ut siden du får det først og fremst på jobb). Ta vare på degselv og knøttet. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...