Twintipp og himmelblå Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Med tanke på hvordan det er både ute og inne..?? Tror jeg heller mot litt for kresen.. Har sett på hus i 1 år nå, og fortsatt ingen jeg har falt helt for, bortsett fra et par hvor vi tapte i budrunden. Ikke er det tomter å oppdrive heller. Vi har søkt på tomt nå da, men der er det over 150 søkere på 29 tomter, så sjangsen er jo ikke enorm akkurat! Cluet er at vi har vært på visning i dag, bare vi som var på visning, hihi.. OG mannen vil vi skal legge inn bud. Område er flott med tanke på barn.. Men, jeg er jo så kreeesen dahh:-\ Synes det er en så stor avgjørelse å ta jeg.. VI blir aaaaldri enige!! Ååårhhh...
Kondis som en murstein Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 KJEMPEkresen!!!! Har du link? (Eller vil du ikke at alle skal se hvor du kanskje kommer til å bo? Hehe)
LegallyBlond Skrevet 1. oktober 2007 #3 Skrevet 1. oktober 2007 Nei, jeg var egentlig ikke veldig kresen på det. Hadde selvsagt en minstestandard, men var åpen for det meste så lenge det ikke var ett oppussingsobjekt. Tenkte som så at om det skulle vise eg at vi ikke liker det, så bygger vi nytt eller ser oss om etter ett annet. Er kjempefornøyd med huset vi kjøpte, og for oss har det bare kommet positive ting i etterkant (oppdaget at vi har kjempehyggelige naboer, at det faktisk erenda mer sentralt enn jeg først tenkte, at det er mer barnevennlig enn jeg hadde trodd). Har pusset opp en del, men bare overflater så det var ikke sånn veldig mye jobb, og nå har vi fått det veldig fint her, akkurat sånn vi liker det =) Gjennstår litt oppussing, men det tar vi gradvis, har ingen hast.
Tante_Sofie Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg er super kresen, så hadde blitt ett helvete dersom vi skulle kjøpt hus! Men gubben er odelsgutt så vi har kjøpt gård. Er veldig fornøyd med det. Er innimellom godt at en slipper unna noen valg... Lykke til!! :-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2007 Ja, godt vi er to!! Hadde ikke tenkt å være med på visning engang jeg da.. Men, mannen har sondert terrenget og sjekket nabolaget osv. så jeg ble motvillig med... Huset var finere enn forventet da, men ingen innertier.. ååårh! Blir så usikker, han maser da... http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=11262420&reference=realestate/jonlang/jonlang20715625091511_2071561.jpg&adheading=Kalaveien+28c%3CBR%3ERomslig+og+velholdt+enebolig&sid=3cabNlWSo265896&pos=24&tot=158&adTypeId=1&WT.svl=Hovedbilde Her er huset!
~sjiraff~ Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Er ikke så kresen på huset så lenge det er en ok planløsning og muligheter for forbedring. Ser fint muligheter og forventer en del oppussing og omgjøing ved kjøp. Men derimot er jeg ganske sær på hvor jeg skal bo, vi ser etter nytt hus, men jeg nekter å flytte utenfor denne skolekretsen, så kan ikke se etter hus i hele området her en gang.. hehe...
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2007 He he, ja ikke sant.... Føler meg som en bitch rett og slett, men jeg skal jo trives også da.. Mannen sier vi kan puse opp o.l, men er redd han ombestemmer seg når vi kommer inn i huset. Jeg er ikke akkurat noen tusenkunstner selv. Tutta: Hadde mannen min bare sagt så.. Tror jeg er litt redd for det også, he he.. Hvordan var det å flytte i hus synes du? Så redd jeg ikke skal trives, selv om jeg er oppvokst i område... Blææh!
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. oktober 2007 Hihi, du er som mannen min du da Sjiraffen... Området er helt topp, men huset er så som så synes jeg.... Jeg er kanskje for kravstor:-\
~sjiraff~ Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 Selve huset kan jo bli kjempefint med litt overflatebehandling ) Du må se mulighetene vettu! Stort og billig også )
Kondis som en murstein Skrevet 1. oktober 2007 #10 Skrevet 1. oktober 2007 Hm, det synes jeg var DYRT! Vi kommer opp i omtrent samme pris nå når vi bygger. Vi bygger på Ambjørnrød og det er jo ca så langt utenfor Fredrikstad sentrum som Borgenhaugen er utenfor Sarpsborg sentrum, er det ikke?
Mamma til to gulljenter Skrevet 1. oktober 2007 #11 Skrevet 1. oktober 2007 JAAA... Vi har vært på husjakt i over to år nå vi..... Heldigvis ingen hast for oss- har plass nok foreløpig. Men jeg har nok vanskeligheter med å se mulighetene ved et eldre hus, pluss at mannen ikke er Mr. Handy... I tillegg er det veldig begrensede områder vi vil bo - helst vil vi bo akkurat der vi bor, bare med litt større plass å boltre oss på! Drømmer også om tomt, men det gjør jo så maaaaange andre også. Helt nytt hadde jo vært drømmen! Men har ikke gitt opp husjakten enda! En eller annen gang dukker det vel opp noe som er midt i blinken for oss - håper jeg da...
Sessa ruger igjen... Skrevet 1. oktober 2007 #12 Skrevet 1. oktober 2007 Vi er vel ganske kresne, men det gjelder å se potensialet ved det huset man eventuelt skal by på. Huset dere har sett på har jo absolutt potensiale i mine øyne, men det er helt sikkert masse å ta tak i også. Vi flyttet inn i vårt hus i mai og har til nå pusset opp kjøkken, 1 bad, soverom og vaskerom. Gangen står for tur etter det. Ute har vi støpt en platting mellom to trapper som vi følte "manglet" og når vi har råd til det skal vi legge asfalt på gårdsplassen. Neste sommer skal vi bygge lydvegg ut mot veien som går forbi her. Er strålende fornøyd med huset sånn som jeg vet det kommer til å ende opp i hodet mitt, men det krever litt jobb! Aaaah... get to the point: Hvis du liker området så er det ett skritt på veien mot huskjøp. Det er absolutt viktig for trivselen senere. Hvis beliggenheten er bra så kan det meste med huset forandres på så lenge man har tid og penger...
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. oktober 2007 Jo, det er vel ca like langt... Skulle så gjerne bygd jeg *sukk* Men, det er ikke tomter å oppdrive her...:-\ Ja, og dyrere blir det jo, er mye jeg vil fikse på.. he he... Lykke til med husbygging da, heldiggriser, hihihi.. Sjiraff, joda, det er jo forsåvidt greit nok.. Men, her i byen bygger man for den samme prisen nesten.. Da er det så kjett, he he..
Tøysetipp Skrevet 1. oktober 2007 #14 Skrevet 1. oktober 2007 Ja, jeg synes du er kravstor.. Hva var galt med det huset da? (Blir du sur på meg nå ? Jeg synes det så hjemmekoselig ut jeg ! Nå er vel jeg heller sær iht. at skal se så sterilt og kult ut som mulig. Nabolaget er alfa omega.. Og oppussing er jo ikke noe dere må gjøre med det samme. Fullt mulig å gjøre det litt etter litt.. Selv om det er en fordel å gjøre det før alle møbler er i hus.. Jeg vet jo samtidig at du får litt spader ang. min (manglende) interiørstil. Synes dere skal slå til jeg ;-)
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #15 Skrevet 1. oktober 2007 ja,jeg er egentlig enormt kresen.. har planer om og bygge selv.. men vi må vente til kommunen legger ut nye tomter for salg.. ikke så mange av dem her vi bor.. vet akkurat hvordan jeg skal ha det. mannen har ikke noe han skulle ha sagt på det området..=) hehe.. her vi bor kommer en ny enebolig på ca.1,5 - 2 mill avhengig på tomtepris. for meg er det veldig viktig at det ser ordentlig ut både inne og utenfor veggene. er et veldig detalje menneske. ser før på detaljene rundt før jeg ser på selve objektet..
LegallyBlond Skrevet 1. oktober 2007 #16 Skrevet 1. oktober 2007 Synes det var helt herlig å flytte i hus! Fikk en helt annen ro, og plass til alle tingene våre + at vi har plass til litt mer privatliv på en måte. Føler at alle har et sted å være litt i fred. Og gutten vår (minste er så liten enda, så han teller ikke helt =)) trives veldig godt her, stor og fin hage og masse tumleplass inne. Nei, det var helt herlig å komme seg ut av leilighet, men så bodde vi i en høyblokk da =) Var selv litt skeptisk etter at vi hadde vært på visning, for det var på en måte litt dystert og overmøblert der inne, men vi fant ut at her gjelder å se mulighetene. Da vi fikk huset til under takst så måtte vi jo bare slå til =) Vi bestemte oss for å pusse opp hovedetasjen før vi flyttet inn, og det tror jeg var lurt for da visste vi iallefall at det ble gjort. Ellers hadde det vært litt lett å utsette det. Og det var bare helt utrolig hvordan huset forandret seg etter maling av vegger, sliping av stuegulv og ny laminat på de andre gulvene. Alt lyste opp, og med våre møbler inni ble det akkurat slik vi ville ha det. Ble ikke så alt for dyrt heller. Kjøkkeninnredningen malte vi og byttet knotter, så fikk "nytt" kjøkken veldig rimelig. På sikt vil vi bygge på litt og pusse opp de andre etasjene, men det tar vi som sagt litt etter litt. Når vi tar rom for rom så blir det ikke de store utgiftene på en gang heller. KLart jeg hadde synest det var supert å flytte inn i en helt nytt eller supermoderne hus, det alt var stilig og flott, men det hadde rett og slett kostet for mye. Og nå føler jeg også at jeg virkelig får satt mitt preg på huset. Og som sagt har vi oppdaget mye positivt ved huset/beliggenheten som vi ikke så på forhånd, men akkurat det kan jo slå begge veier =) Eneste som er kjedelig med enebolig, er at det er MYE mer å vaske og holde i orden...Litt slitsomt med to forholdsvis tette barn, men sånn er det jo bare. Så på linken til huset du hadde sett på , synes det så veøldig koselig ut jeg! Og i likhet med vårt et hus med mange muligheter! Lysne takene og mal den murveggen så har du allerede forandret mye =)
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #17 Skrevet 1. oktober 2007 Er ikker så kresen på hus, men på beliggenhet, utsikt og barnevennlige omgivelser; ja! Huset kunne vært en rønne om bare beliggenheten og utsikten hadde vært bra...;-) Jeg hadde aldri kjøpt et hus i et boligfelt der man enten kan se på naboen sitt hus, lekeplassen eller veien.
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 1. oktober 2007 Tusen takk for svar dere.. Takk for deres meninger og erfaringer. Skummelt dette:o\ Tøysetipp: Hadde ikke snakket så høyt om jeg var deg, he he.. Du vet hvem som må til pers om vi kjøper huset:o) *ler* Det var KUN oss på visning da.. Stakkar da, dem hadde satt frem så mye boller og kringle så kom det ingen.. P vil da, men ja... du vet, ikke mye "sterilitet" der i gården og det får jeg fnatt av! Kanskje jeg bare skal jenke meg. Må sove på det!
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #19 Skrevet 1. oktober 2007 Er kresen ja, men tenker også at jeg ikke kan være for kresen i forhold til den prise vi har mulighet til å gi.. Så lenge kjøkken og bad er i grei stand og det ikke er noe grunnleggende galt med huset (som råte, mugg, rustne vannrør, dårlig elektrisk annlegg) så kunne jeg klart å bo i et hus som ikke var helt min smak mens vi pusset opp rom for rom Det huset dere har sett på har fint potensiale, flott hage men for at jeg skulle ha trivdes ville jeg ha pusset opp endel + malt huset hvitt ute
meg & to små vampyrer Skrevet 1. oktober 2007 #20 Skrevet 1. oktober 2007 Syns ikke det var sååååå dyrt da i fh til prisene for hus nå til dags. Fint hus.
Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #21 Skrevet 1. oktober 2007 ja,er veldig sær.. huset ser greit ut det,men ville ikke kjøpt det til den prisen,alt for mye..likte ikke noe særlig taket,men det er jo hver sin smak da:) har sett på hus i over 1 år no,men ikke likt ett eneste ett.. fant drømmehuset på fredag,og idag skulle jeg ringe,men da var det solgt(vart lyst ut på fredag)
*Rutletutt* Skrevet 1. oktober 2007 #22 Skrevet 1. oktober 2007 Det var et kjempekoselig hus, det da:o) Bare mal takene hvite, he he...;o) Beliggenhet og planløsning er det viktigste - alt annet kan gjøres noe med. Billig var det også, syns jeg - får ikke sånne hus til den prisen her i allefall;o) Her er vi begge veldig kresne....så da vi så etter drømmehuset eller tomten før Tobias ble født gikk vi på "alt" som var av visninger...helt til vi fant ut vi bare skulle kjøpe noe midlertidig - var ikke helt det vi så etter da vi kjøpte huset vi har nå. Men nå har vi bodd her i snart 3 år og trives veldig godt - har pusset opp endel og det er veldig "hjemme". Så fant vi drømmetomten ved sjøen i påsken som vi kjøpte, så nå skal vi bygge der og selge her...det blir rart, men jeg gleder meg også) Slå til dere, så skal du se dere får det så fint der atte;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå